تاریخ انتشار: 20 خرداد 1394
بازدید: 2707
دسته‌بندی:
طرح‌ آمارگیری از كارگاه‌های صنعتی 10 نفر كاركن و بیشتر در تابستان اجرا می شود

طرح‌ آمارگیری از كارگاه‌های صنعتی 10 نفر كاركن و بیشتر در تابستان اجرا می شود

طرح آمارگیری از كارگاه‌های صنعتی از  یکم تیر ماه  لغایت بیستم مهرماه به مدت 113 روز به طور همزمان در سراسر كشور انجام خواهد شد. در این طرح كارشناسان آمارگیر با مراجعه به حدود 18000 كارگاه صنعتی 10 نفر كاركن و بیش‌تر، اطلاعات تفصیلی موردنظر را در قالب پرسشنامه طرح، جمع‌آوری خواهند كرد.سمینار آموزشی – توجیهی  این طرح آمارگیری از  هفدهم خرداد ماه 1394 به مدت 2 روز با حضور كارشناسان مسئول اجرای طرح از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها و با  هدف ارتقاء سطح دانش آن‌ها در راستای بهبود كیفیت داده‌های صنعتی، در مركز آمار ایران برگزار شد و در مراسم افتتاحیه آن ازكارشناسان برتر استان‌های اصفهان،‌گیلان و قزوین در حوزه طرحهای آمارگیری از كارگاه های صنعتی تقدیر به عمل آمد.

مدیر كل دفتر  صنعت، معدن و زیر بنایی  مركز آمار ایران، در مراسم افتتاحیه این سمینار آموزشی،  با اشاره به اجرای چهل و دومین دوره از اجرای طرح آمارگیری كارگاه‌های صنعتی 10 نفر كاركن و بیشتر  در سال 94، یكی از دلال افزایش زمان اجرای  این طرح نسبت به دوره های قبلی را، ضرورت تطبیق فهرست كارگاه‌های صنعتی این طرح در مركز آمار ایران و فهرست موجود در وزارت صنعت، معدن و تجارت ذكر نمود. آقای رضایی افزود: برای ساماندهی آمارهای بخش صنعت در شبكه ملی آمار، باید داده های مركز آمار ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت تطبیق داده شده و آمارهای  دو نهاد همخوانی داشته باشند. وی اظهار امیدواری كرد كه نتایج این طرح، یازده ماه پس از اجرا منتشر گردد.

 همچنین مدیر كل  دفتر آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت  كه در مراسم افتتاحیه  حضور داشت، ضمن تاكید بر لزوم انتشار به موقع آمارهای بخش صنعت، برای استفاده در برنامه‌ریزی‌های مربوط به این بخش به ویژه در تدوین برنامه ششم توسعه، از آمادگی این وزارتخانه برای كلیه همكاری ها با مركز آمار ایران و در اختیار قرار دادن امكانات آن برای اجرای هرچه بهتر این طرح خبر داد. آقای نیازی در ادامه یكی از مهمترین چالش‌های اجرای طرح‌های آمارگیری از كارگاه های صنعتی را عدم همكاری واحد های صنعتی ذكر كرد و افزود: عدم پاسخگویی واحد های صنعتی عموما به خاطر كثرت مراجعات به این واحدها از طرف مراجع مختلف است، به همین دلیل آیین نامه‌ای برای ساماندهی بازدید از واحدهای صنعتی از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت به مجلس ارائه شده است كه در صورت تصویب، بازدید های غیر لازم از واحد های صنعتی كاهش می بابد و این امر می‌تواند در افزایش همكاری این واحدها با ماموران آمارگیر موثر باشد.

گفتنی است بخش صنعت در برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی كشور به عنوان تأمین كننده بسیاری از نیازهای برنامه توسعه، جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است. به منظور شناخت ساختار صنعتی كشور و اتخاذ سیاست‌های توسعه صنعتی مناسب، طرح آمارگیری از كارگاه‌های صنعتی كشور از سال 1351 به عنوان یكی از برنامه‌های جاری مركز در دستور كار قرار گرفت و همه ساله (به جز سال‌های 1356 و 1357) به مورد اجرا درآمده و نتایج آن در اختیار  سیاست گذاران ، برنامه ریزان و پژوهشگران قرار گرفته است.لازم به ذكر است برای محاسبه‌ی رشد اقتصادی کشور از رشد صنعت استفاده می شود.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.