تاریخ انتشار: 27 بهمن 1393
دسته‌بندی:
برگزاری مراسم بزرگداشت سی و ششمین  سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در مركز آمار ایران

برگزاری مراسم بزرگداشت سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در مركز آمار ایران

مراسم بزرگداشت  ایام ا... دهه مبارك فجر، با حضور دكتر شریعتمداری،معاون اجرایی رییس جمهور،هیئت رییسه،مدیران و كاركنان مركز آمار ایران، روز یكشنبه بیستم بهمن ماه برگزار شد.  دكتر شریعتمداری در سخنان خود، ایام دهه مبارك فجر را  یادگاری از تحقق خواسته های یك ملت پس از صد سال مبارزه ذكر كرد. وی ضمن مروری بر تاریخچه روزهای انقلاب در سال 57، افزود: عظمت و بزرگی كشور ایران در دنیا ستودنی است و این عظمت پس از سال ها مبارزه و از طریق جنبش‌های عظیمی چون نهضت مشروطه، قیام امام در سال 1342 و در نهایت انقلاب اسلامی به دست آمده است.معاون رییس جمهور در ادامه، با اشاره به این نكته كه علت پیروزی انقلاب از دیدگاه‌های مختلف مورد تحلیل قرار گرفته است، گفت: ورود امام در روز 12 بهمن ماه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب  و از علل اصلی پیروزی انقلاب یود.
دكتر شریعتمداری در ادامه سخنان خود،‌در جمع هئیت رییسه، مدیران و كاركنان مركز آمار ایران، بر استفاده از روش‌ها و تكنولوژی‌های نوین آماری و بومی كردن آن‌ها در كشور تاكید كرد. وی افرود: ‌بانك داده‌های اقتصادی و اجتماعی برای برنامه‌ریز‌ی‌های دقیق و درست باید در كشور به روز و تكمیل شود. وی در ادامه اعتماد عمومی را كه نتیجه انتشار آمار درست است،مهمترین سرمایه  مركز آمار ایران ذكر نمود .معاون رییس جمهور همچنین،دقت، امانت و اخلاق حرفه‌ای را مهمترین ویژگی نظام حرفه‌ای  آمار كشور ذكر كرد  و از این كه مركز آمار در رعایت این اصول گام بر می‌دارد، اظهار خرسندی نمود. وی تصریح كرد: دسترسی به  اطلاعات درست، از اصول كارامدی یك نظام است.
در ادامه این مراسم، رییس مركز آمار ایران، ضمن گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب و یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس، بر اهمیت نتایج  سرشماری‌ها  برای برنامه‌ریزی‌های مهم كشور تاكید كرد. دكتر عادل آذر با اشاره به نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسكن 1390، كه نتایج آن منجر به تغییر سیاست‌های جمعیتی كشور شد، افزود:با توجه به اهمیت فعالیت های مركز آمارایران، درخواستمان از مسئولین كشور  این است كه مركز آمار ایران رابه  عنوان مرجع رسمی تولید و انتشار آمار های رسمی كشور،به  جایگاه واقعی خود‌ در كشور برسانند چرا كه اگر این مركز در جایگاه واقعی خود  قرار نداشته باشد ،‌نظام آماری نیز در وضعیت مناسبی نخواهد بود و وضعیت نامطلوب در نظام آماری كشور، اعتماد عمومی به آْن را نیز كاهش می‌دهد. وی افزود:‌ در صورت عدم علاقه وحمایت مسئولین به نظام حرفه‌ای آمار كشور، رقبای منطقه‌ای در زمینه تولید آمار و اطلاعات از كشورمان پیشی حواهند گرفت.
گفتنی است اجرای برنامه تواشیح توسط گروه " هدی"‌و اهدای لوح تقدیر به كاركنان نمونه در سرشماری عمومی كشاورزی1393 و همچنین نفرات برتر مسابقات ورزشی ویژه دهه فجر مركز آمار ایران ، از دیگر بخش های این مراسم بود.



اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.