تاریخ انتشار: 14 بهمن 1393
دسته‌بندی:
بازدید هیئت اعزامی اداره ملی آمار جمهوری كره جنوبی  از مركز آمار ایران

بازدید هیئت اعزامی اداره ملی آمار جمهوری كره جنوبی از مركز آمار ایران

هیئت پنج نفره ای به نمایندگی از اداره ملی آمار جمهوری کره جنوبی از تاریخ 6 الی 8 بهمن ماه 1393 به منظور تبادل دانش فنی، دیدگاه‌ها و تجارب عملی در زمینه فعالیت های مشترك آماری و گسترش همكاری های دوجانبه از مركز آمار ایران بازدید كردند. این بازدید در راستای مفاد تفاهم نامه امضا شده میان مراكز ملی آماری دو كشور صورت گرفت. هیئت مزبور در طی اقامت خود در ایران با مسئولان ارشد مركز آمار ایران دیدار نمود و جلسات کارشناسی میان اعضای هیئت مزبور و مدیران و کارشناسان دفاتر موضوعی این مرکز برگزار شد . 
  همچنین فعالیت‌ها و برنامه‌های دفتر نظارت، پایش عملکرد و دبیرخانه شورای عالی آمار، دفتر ریاست روابط عمومی و همکاری های بین‌الملل،  ویژگی‌های سامانه یکپارچه الکترونیکی جمع آوری داده‌ها(سیجاد)، نظام آماری جمهوری اسلامی ایران، طرح هزینه و در آمد خانوار در ایران وهمچنین نظام آمارهای ثبتی ایران (ایران استارز) از جمله مواردی بودند كه در مورد آن ها توضیحاتی به  هیئت کره ای ارائه شد.

در ادامه این نشست‌ها، اعضای هئیت كره‌ای در مورد تاسیس و بهره برداری از نظام آمار های ثبتی در جمهوری کره جنوبی، شیوه‌های گردآوری و پردازش اطلاعات با استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات، طرح هزینه و در آمد خانوار در کره و نیز گردآوری اطلاعات به شیوه e-diary در آن کشور توضیحاتی ارائه نمودند.
گفتنی است  به منظور آشنایی با روند انجام فعالیت های آماری در دفاتر آمار و اطلاعات و GIS استان ها، هیئت كره‌ای از معاونت برنامه ریزی استان قزوین نیز بازدید یك روزه ای داشت. در این بازدید علاوه بر ملاقات این هئیت  با استاندار قزوین، طرفین به معرفی و تبیین فعالیت های آماری شاخص انجام شده در ادارات متبوع خود پرداختند تا ضمن آشنا شدن با فعالیت های یكدیگر، زمینه های بالقوه برای گسترش همكاری های آماری در این زمینه نیز فراهم گردد.







اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.