تاریخ انتشار: 01 بهمن 1393
دسته‌بندی:
انجام سرشماری آزمایشی به روش ثبتی مبنا در شهر مجلسی استان اصفهان

انجام سرشماری آزمایشی به روش ثبتی مبنا در شهر مجلسی استان اصفهان

مركز آمار ایران با همكاری شركت پست جمهوری اسلامی ایران، دفتر آمار و اطلاعات استانداری اصفهان و همچنین شركت عمران شهر جدید  مجلسی  برای اولین بار در كشور موفق به اجرای سرشماری به روش ثبتی مبنا به صورت موردی در شهر مجلسی گردید.



 لازم به ذكر می باشد، اجرای سرشماری به صورت ثبتی مبنا ازسیاست‌های كلان مركز آمار بوده و قصد بر این است كه سرشماری آتی  نفوس و مسكن  در سال 1395  از این روش جمع‌آوری اطلاعات استفاده نماید.



درآزمایش سرشماری در شهر مجلسی از دو روش اینترنتی و استفاده از تبلت برای جمع آوری اطلاعات گردید. بدین صورت  كه از تاریخ  16/9/9 لغایت 5/10/93، خانوارها با مراجعه به سایت اینترنتی



( www.majlesi.sci.org.ir ) فرم‌های الكترونیكی مربوط به سرشماری را به صورت آن لاین تكمیل نمودند و از تاریخ 6/10/93 مامورین سرشماری با استفاده از تبلت  اقدام به جمع آوری اطلاعات كردند.



از نكات بارز و مهم این آزمایش استفاده از فایل با تلفیق اطلاعات بانك كد پستی با نقشه‌های پارسل شهر تهیه شده است و به صورت یك فایل چارچوب در هر دو روش اشاره شده فوق، برای جمع‌آوری اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرد و در نهایت به عنوان بك بستر و پایه اساسی می‌تواند مورد استفاده تمام دستگاه‌های اجرایی به منظور اتصال پایگاه‌های اطلاعاتی قرار بگیرد.



 لازم به ذكر است در راستای تحقق و رسیدن به اهداف سرشماری ثبتی هم اكنون برنامه‌ریزی برای اجرای آزمایشی شهر فولادشهر نیز در دستور كار مركز آمار ایران قرار دارد.



اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.