تاریخ انتشار: 01 مهر 1391
بازدید: 787
دسته‌بندی:

نشریه شاخص قیمت تولید کننده بخش صنعت فروردین 1391 در شمار 150 نسخه و به قیمت 15000 ریال در تیر ماه منتشر شد

شاخص قیمت تولیدكننده بخش صنعت در فروردین‌­ماه 1391 به عدد 3/1073رسید كه نسبت به ماه گذشته 4/3 درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل 9/23 درصد افزایش داشته است.

    بخش­های زیر به ترتیب بیش­ترین تأثیر را در تغییرات ماهانه این شاخص داشته‌­اند:

    شاخص قیمت بخش “صنایع مواد غذایی و آشامیدنی” با 8/3 درصد افزایش نسبت به ماه  قبل و رسیدن به عدد 5/1191، بیش­ترین تاثیر را در افزایش شاخص كل فروردین‌ماه داشته است. رشته فعالیت­های “كشتار دام و طیور” با 0/6 درصد و “آماده­سازی و آرد كردن غلات و حبوبات” با 3/3 درصد افزایش نسبت به ماه قبل، به ترتیب بیش­ترین تاثیر را در افزایش شاخص این بخش داشته­اند.

    شاخص قیمت بخش “تولید فلزات اساسی” با 7/6 درصد افزایش نسبت به ماه قبل به عدد 9/1099 رسید؛ این بخش رتبه دوم تأثیرگذاری در افزایش شاخص كل را به خود اختصاص داده است. رشته ­فعالیت­ “تولید محصولات اولیه آهن و فولاد”  با 1/8 درصد افزایش نسبت به ماه بیش­ترین تاثیر را در افزایش شاخص این بخش داشته است.

    شاخص قیمت بخش “صنایع محصولات شیمیایی” با 2/3 درصد افزایش نسبت به ماه قبل به عدد 9/686 رسید؛ این بخش رتبه سوم تأثیرگذاری در افزایش شاخص كل را به خود اختصاص داده است. رشته ­فعالیت “تولید صابون، مواد پاك­كننده، لوازم بهداشت و نظافت، عطرها و لوازم آرایش” با 3/8 درصد افزایش نسبت به ماه قبل بیش­ترین تاثیر را در افزایش شاخص این بخش داشته است.

    شاخص قیمت بخش “تولید منسوجات” با 2/2 درصد افزایش نسبت به ماه قبل و رسیدن به عدد 2/544، رتبه چهارم تأثیرگذاری در افزایش شاخص كل را به خود اختصاص داده است. رشته ­فعالیت “تولید قالی و قالیچه دستباف” با 9/4 درصد افزایش نسبت به ماه قبل بیش‌ترین تاثیر را در افزایش شاخص این بخش داشته است.

    اعداد شاخص قیمت مربوط به بخش­های “تولید محصولات از توتون، تنباكو و سیگار”، “تولید رادیو، تلویزیون، دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی” و  “تولید ماشین­آلات اداری و محاسباتی” نسبت به ماه قبل بدون تغییر بوده­­‌اند.

    تغییرات شاخص قیمت در سایر بخش­ها، تاثیر جزئی در تغییر شاخص كل بخش صنعت داشته است؛ در میان این بخش­ها تنها عدد شاخص مربوط به بخش “انتشار، چاپ و تكثیر رسانه­های ضبط شده” نسبت به ماه قبل كاهش داشته است و اعداد شاخص مربوط به چهارده بخش اصلی باقیمانده، نسبت به ماه قبل با افزایش مواجه بوده‌­اند.

اشتراک گذاری
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.