تاریخ انتشار: 01 مهر 1391
بازدید: 873
دسته‌بندی:

نشریه شاخص قیمت تولید کننده بخش صنعت اردیبهشت 1391 در شمار150 نسخه و به قیمت 15000 ریال در اردیبهشت ماه 1391 منتشر شد.

شاخص قیمت تولیدكننده بخش صنعت در اردیبهشت­ماه 1391 به عدد 8/1087 رسید كه نسبت به ماه گذشته  3/1 درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل 6/20 درصد افزایش داشته است.

    بخش­های زیر به ترتیب بیش­ترین تأثیر را در تغییرات ماهانه این شاخص داشته‌­اند:

    شاخص قیمت بخش “صنایع مواد غذایی و آشامیدنی” با 2/1 درصد افزایش نسبت به ماه  قبل و رسیدن به عدد 9/1205، بیش­ترین تأثیر را در افزایش شاخص كل اردیبهشت­ماه داشته است. رشته فعالیت­های “كشتار دام و طیور” با 8/2 درصد و “عمل‌آوری و حفاظت میوه‌ها و سبزی‌ها” با 7/4 درصد افزایش نسبت به ماه قبل، به ترتیب بیش­ترین تأثیر را در افزایش شاخص این بخش داشته­‌اند.

    شاخص قیمت بخش “صنایع محصولات شیمیایی” با 4/5 درصد افزایش نسبت به ماه قبل به عدد 3/724 رسید؛ این بخش رتبه دوم تأثیرگذاری در افزایش شاخص كل را به خود اختصاص داده است. رشته ­فعالیت­ “تولید مواد پلاستیكی به شكل اولیه و ساخت لاستیك مصنوعی” با 0/14 درصد افزایش نسبت به ماه بیش­ترین تأثیر را در افزایش شاخص این بخش داشته است.

    شاخص قیمت بخش “تولید منسوجات” با 2/3 درصد افزایش نسبت به ماه قبل و رسیدن به عدد 4/561، رتبه سوم تأثیرگذاری در افزایش شاخص كل را به خود اختصاص داده است. رشته ­فعالیت “آماده سازی و ریسندگی الیاف” با 2/3 درصد افزایش نسبت به ماه قبل بیش­ترین تأثیر را در افزایش شاخص این بخش داشته است.

    شاخص قیمت بخش “تولید محصولات لاستیكی و پلاستیكی” با 3/9 درصد افزایش نسبت به ماه قبل به عدد 5/814 رسید؛ این بخش رتبه چهارم تأثیرگذاری در افزایش شاخص كل را به خود اختصاص داده است. رشته ­فعالیت “تولید محصولات پلاستیكی بجز كفش” با 3/11 درصد افزایش نسبت به ماه قبل بیش­ترین تأثیر را در افزایش شاخص این بخش داشته است.

    شاخص قیمت بخش “تولید ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده در جای دیگر” با 0/4 درصد افزایش نسبت به ماه قبل به عدد 4/456 رسید؛ این بخش رتبه پنجم تأثیرگذاری در افزایش شاخص كل را به خود اختصاص داده است. رشته ­فعالیت­ “تولید وسایل خانگی طبقه‌بندی نشده در جای دیگر” با 6/5 درصد افزایش نسبت به ماه قبل بیش­ترین تأثیر را در افزایش شاخص این بخش داشته است.

    عدد شاخص قیمت مربوط به بخش­ ­“تولید محصولات از توتون، تنباكو و سیگار”، نسبت به ماه قبل بدون تغییر بوده‌­­است.

    تغییرات شاخص قیمت در سایر بخش­ها، تأثیر جزئی در تغییر شاخص كل بخش صنعت داشته است؛ در میان این بخش­ها تنها عدد شاخص مربوط به بخش “تولید فلزات اساسی” نسبت به ماه قبل كاهش داشته است و اعداد شاخص مربوط به بقیه بخش‌ها، نسبت به ماه قبل با افزایش مواجه بوده‌­اند.

اشتراک گذاری
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.