تاریخ انتشار: 01 مهر 1391
بازدید: 793
دسته‌بندی:

نشریه شاخص قیمت تولید کننده بخش صنعت خرداد 1391 در شمار150 نسخه و به قیمت 15000 ریال در تیر ماه 1391 منتشر شد.

شاخص قیمت تولیدكننده بخش صنعت در خرداد­ماه 1391 به عدد 2/1142 رسید كه نسبت به ماه گذشته 0/5 درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل 4/24 درصد افزایش داشته است.

    بخش­های زیر به ترتیب بیش­ترین تأثیر را در تغییرات ماهانه این شاخص داشته­‌اند:

    شاخص قیمت بخش “صنایع مواد غذایی و آشامیدنی” با 9/10درصد افزایش نسبت به ماه قبل و رسیدن به عدد 8/1337، بیش­ترین تأثیر را در افزایش شاخص كل خردادماه داشته است. رشته فعالیت­های “نانوایی” با 5/31 درصد و “كشتار دام و طیور” با 9/4 درصد افزایش نسبت به ماه قبل، به ترتیب بیش­ترین تأثیر را در افزایش شاخص این بخش داشته‌­اند.

    شاخص قیمت بخش­های “تولید پوشاك، عمل آوردن و رنگ كردن پوست خزدار” با 7/2 درصد، “تولید سایر محصولات كانی غیر فلزی” با 3/2 درصد و  “تولید ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده در جای دیگر” با 6/2 درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ترتیب رتبه­های دوم، سوم و چهارم تأثیرگذاری در افزایش شاخص كل را به خود اختصاص داده­‌اند.

    اعداد شاخص قیمت مربوط به بخش­های­ “تولید محصولات از توتون، تنباكو و سیگار”، “انتشار، چاپ و تكثیر رسانه­های ضبط شده”،  “صنایع تولید زغال سنگ- پالایشگاه‌های نفت”  و “تولید ابزار پزشكی، اپتیكی، ابزار دقیق و انواع ساعت” نسبت به ماه قبل بدون تغییر بوده­­‌اند.

    تغییرات شاخص قیمت در سایر بخش­ها، تأثیر جزئی در تغییر شاخص كل بخش صنعت داشته است؛ در میان این بخش­ها تنها عدد شاخص مربوط به بخش “تولید منسوجات” نسبت به ماه قبل كاهش داشته ­است و اعداد شاخص مربوط به سیزده بخش اصلی باقیمانده، نسبت به ماه قبل با افزایش مواجه بوده­‌اند.

اشتراک گذاری
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.