تاریخ انتشار: 01 مهر 1391
بازدید: 1025
دسته‌بندی:

نشریه نتایج آمارگیری از دستمزد نیروی انسانی شاغل در طرح های عمرانی نیمه ی اول 1390 در شمار 150 نسخه و به قیمت 15000 ریال در خرداد ماه 1391 منتشر شد.

كمترین و بیش‌ترین درصد تغییرات متوسط دستمزد نیروی ‌انسانی شاغل در طرح‌های عمرانی ملی و استانی در سطح استان تهران در نیمه‌ی اول ‌سال1390 به تفكیك هرگروه، نسبت به ‌نیمه‌ی قبل (نیمه‌‌ی دوم سال1389) و نیمه‌ی مشابه سال قبل (نیمه‌ی اول 1389) در زیر ارائه می‌شود.

گروه رانندگان ماشین‌آلات حمل و نقل ، شامل 9 قلم از دستمزد انواع رانندگان و كمك‌رانندگان ماشین‌آلات حمل و نقل می‌باشد. مقایسه‌‌ی متوسط دستمزد نیروی انسانی اقلام این گروه در این دوره با دوره‌ی‌ قبل نشان می‌دهد كه تمامی اقلام آن دارای افزایش می‌باشند. در این میان، بیش‌ترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به «راننده‌ی‌‌ جرثقیل­های كفی» با 4/13 درصد و كمترین افزایش آن مربوط به «راننده‌ی‌ دامپر» با 5/9 درصد می­باشد. همچنین در مقایسه‌ی‌ نتایج حاصل از آمارگیری نیمه‌ی اول 1390 با دوره‌‌ی مشابه سال قبل، تمامی اقـلام دارای افزایش دستمزد هستند كه بیش‌ترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به «راننده‌ی‌‌ جرثقیل­های كفی» با 9/20 درصد و كمترین افزایش دستمزد ساعتی مربوط به «راننده‌ی دامپر» با 2/12درصد می‌باشد.

 گروه رانندگان ماشین‌های سنگین شامل 11 قلم از دستمزد انواع رانندگان و كمك‌رانندگان ماشین‌های سنگین می‌باشد. مقایسه‌ی‌ متوسط دستـمزد نیروی انسانی اقلام این گروه در این دوره با دوره‌ی قبل نشان می‌دهد كه تمامی اقـلام این گروه دارای افزایـش دستمزد می‌باشند. در این میان، بیش‌ترین افزایش متـوسط دستمزد ساعتی مربوط به «راننده‌ی درجه دو جرثقیل» با 7/13 درصد و كمترین افزایش آن مربـوط به
«كمك راننده‌ ماشین آلات سنگین» با 9/8 درصد می‌باشد. مقایسه‌‌ی نتایج حاصل از آمارگیری نیمه‌ی اول 1390 با دوره‌ی مشابه سال قبل نشان می‌دهد كه تمام اقلام این گروه دارای افزایش دستمزد ساعتی می‌باشد. در این میان، بیش‌ترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به «راننده‌ی غلتك» و«راننده ماشین­های آسفالت پخش کنی- فینیشر» با 4/22 و كمترین افزایش مربوط به «كمك راننده    ماشین آلات سنگین» با 3/16 درصد می‌باشد.

گروه كارهای بنایی ابنیه‌ی‌ ساختمان شامل 5 قلم از دستمزد انواع نیروی انسانی دركارهای بنایی ابنیه‌ی ساختمان می‌باشد. مقایسه‌ی متوسط دستمزد ساعتی نیروی انسانی این گروه در این دوره با دوره‌ِی قبل نشان می‌دهد كه تمامی اقلام این گروه دارای افزایش دستمزد می‌باشند. در این ‌میان، بیش‌ترین ‌افزایش متوسط دستمزد ساعتی به «بنای نماچین درجه دو» با 7/9 درصد و كمترین افزایش‌ آن به «بنای سفت كار درجه یک» با 5/6 درصد تعلق دارد. همچنین در مقایسه‌ی‌ نتایج حاصل از آمارگیری نیمه‌ی اول 1390 با دوره‌ی‌ مشابه سال قبل‌، در تمامی اقلام این‌گروه رشد دستمزد نیروی انسانی مشاهده می‌شود كه بیش‌ترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به « بنای سفت كار درجه دو» با 7/15 درصد و كمترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به « بنای نماچین درجه یك» با 1/12 درصد می‌باشد.

گروه كارهای بتنی شامل 3 قلم از دستمزد انواع بتن‌كاران می‌باشد. مقایسه‌ی متوسط دستمزد نیروی انسانی این گروه در این دوره‌ با دوره‌ی قبل نشان می‌دهد كه تمامی اقلام این گروه دارای افزایش می‌باشند‌. در این میان، بیش‌ترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی به «کمک بنای بتن‌كار» با 4/12 درصد و كمترین افزایش به « بنای بتن كار» با 3/9 درصد تعلق دارد‌. همچنین در مقایسـه‌ی‌ نتایج حاصل از آمارگیری نیمه‌ی اول 1390 با دوره‌ی مشابه سال قبل در تمامی اقلام این گروه، رشد دستمزد نیروی انسانی مشاهده می‌شود‌ كه بیش‌ترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به «كمك بنای بتن‌كار» با 3/17 درصد و كمترین افزایش مربوط به «‌بنای بتن‌كار» با 1/11 درصد می‌باشد.

گروه اسكلت‌ساز ساختمان شامل 6 قلم از دستمزد انواع اسكلت‌سازان ساختمــان می‌باشد‌. مقایسه‌‌ی متــوسط دستـمزد نیروی انسـانـی این گروه در این دوره بـا دوره‌ی قبـل نشان می‌دهد كه تمامی اقلام این گروه دارای افزایش می‌باشند. در این میان، بیش‌ترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی به «كمك اسكلت‌ساز» با 8/11 درصد و كمترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی به «برش كار» با 1/9 درصد تعلق دارد.
همچنین در مقایسه‌ی نتایج حاصل از آمارگیری نیمه‌ی اول 1390 با دوره‌ی مشابه سال قبل در تمامی اقلام این گروه رشد دستمزد نیروی انسانی مشاهده می‌شود كه بیش‌ترین افزایش متوسط دستمزد ساعتی مربوط به «اسكلت ساز درجه یك» با 7/18 درصد و كمترین افزایش مربوط به «جوش­كار اسكلت» با 7/12 درصد می‌باشد.

اشتراک گذاری
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.