تاریخ انتشار: 02 مهر 1391
بازدید: 1582
دسته‌بندی:

نشریه نتایج آمارگیری از کرایه ی ماشین آلات منتخب مورد استفاده در طرح های عمرانی نیمه ی دوم 1390در شمار 150 نسخه وبه قیمت 10000 ریال در خرداد ماه 1391 منتشر شد.

كمترین و بیش‌ترین درصد تغییرات متوسط دستمزد نیروی ‌انسانی شاغل در طرح‌های عمرانی ملی و استانی در سطح استان تهران در نیمه‌ی دوم ‌سال1390 به تفكیك هرگروه، نسبت به ‌نیمه‌ی قبل (نیمه‌‌ی اول 1390) و نیمه‌ی مشابه سال قبل (نیمه‌ی دوم 1389) در زیر ارایه می‌شود.

 گروه ماشین‌آلات حمل‌ و نقل

 این گروه شامل 18 قلم از انواع ماشین سواری، وانت، كامیون كمپرسی، تانكر آب‌پاش و تراكتور می‌باشد. مقایسه‌‌ی اقلام این گروه با دوره‌ی‌ قبل نشان می‌دهد كه متوسط كرایه‌ی ساعتی تمامی اقلام آن افزایش داشته است. در این میان، بیش‌ترین افزایش متوسط كرایه‌ی ساعتی مربوط به «تانکر آب‌پاش 10000 لیتری با راننده» با 5/9 درصد و کمترین افزایش مربوط به «تراکتور تک‌دیفرانسیل با راننده» با 6/2 درصد می‌باشد.

    مقایسه­ی‌ نتایج حاصل از آمارگیری نیمه‌ی دوم 1390 با دوره­ی‌ مشابه سال قبل، نشان می‌دهد كه متوسط كرایه‌ی ساعتی تمامی اقلام این گروه افزایش داشته است. در این میان، بیش‌ترین افزایش متوسط كرایه‌ی ساعتی مربوط به «وانت 1تن با راننده» با 8/22 درصد و كمترین افزایش مربوط به «دامپر 2 تن هیدرولیكی با راننده» با 8/4 درصد می‌باشد.

گروه جرثقیل‌ها   

این گروه شامل 12 قلم از انواع جرثقیل می‌باشد. مقایسه‌ی‌ اقلام این گروه با دوره‌‌ی قبل نشان می‌دهد كه متوسط كرایه‌ی ساعتی تمامی اقلام افزایش داشته است. بیش‌ترین افزایش متوسط كرایه‌ی ساعتی مربوط به «جرثقیل خودروی چرخ لاستیکی حدود 15 تن باراننده» با 9/9 درصد و کمترین افزایش مربوط به «جرثقیل كامیونی دو كابینه حدود 30 تن باراننده» با 5/2 درصد می‌باشد.

    مقایسه­ی‌ نتایج حاصل از آمارگیری نیمه‌ی دوم 1390 با دوره­ی‌ مشابه سال قبل نشان می‌دهد كه متوسط كرایه‌ی ساعتی تمامی اقلام این گروه افزایش داشته است. در این میان، بیش‌ترین افزایش متوسط مربوط به «جرثقیل كفی 10 تن با كامیون 16 تن باراننده» با 3/20 درصد و كمترین افزایش مربوط به «جرثقیل كامیونی دو كابینه حدود 30 تن با راننده» با 4/9 درصد می‌باشد.

 گروه ماشین‌آلات عملیات خاكی  

این‌گـروه شامـل 15 قلم از انواع بیـل ‌مكانیكی، بولدزر، لودر و گریدر می‌باشد. مقایسه‌ی‌ اقلام این گروه با دوره‌‌ی قبل نشان می‌دهد تمامی اقلام این گروه دارای افزایش كرایه‌ی ساعتی بوده است. در این میان، بیش‌ترین افزایش متوسط كرایه‌ی ساعتی مربوط به «بولدزر به قدرت حدود 200 اسب بخار باراننده» با 2/12 درصد و کمترین افزایش مربوط به «لودر چرخ لاستیکی به قدرت حدود250 اسب بخار باراننده» با 2/6 درصد می‌باشد.

    مقایسه نتایج حاصل از آمارگیری نیمه‌ی دوم 1390 با دوره­ی مشابه سال قبل نشان می‌دهد كه متوسط كرایه‌ی ساعتی تمامی اقلام این گروه افزایش داشته است. در این میان، بیش‌ترین افزایش مربوط به «بولدزر به قدرت حدود 250 اسب بخار باراننده» با 0/27 درصد و کمترین افزایش مربوط به «لودر چرخ زنجیری به قدرت حدود 200 اسب بخار باراننده» با 0/16 درصد می‌باشد.

گروه ماشین‌آلات تراكم سطح زمین

این گروه شامل 7 نوع غلتك می‌باشد. مقایسه­ی‌ اقلام این گروه با دوره‌‌ی قبل نشان می‌دهد كه متوسط كرایه‌ی ساعتی تمامی اقلام این گروه افزایش داشته ‌است. در این میان، بیش‌ترین افزایش متوسط كرایه‌ی ساعتی مربوط به «غلتك ویبره‌ی کششی حدود 6 تن باراننده» با 9/15 درصد و کمترین افزایش مربوط به «غلتك استاتیک چرخ آهنی حدود 6 تا 8 تن با راننده» با 1/8 درصد می‌باشد.

    مقایسه­ی‌ نتایج حاصل از آمارگیری نیمه‌ی دوم 1390 با دوره‌‌ی مشابه سال قبل نشان می‌دهد که تمامی اقلام این گروه دارای افزایش متوسط كرایه‌ی ساعتی بوده‌اند. در این میان، بیش‌ترین افزایش متوسط كرایه‌ی ساعتی مربوط به «غلتك ویبره‌ی کششی حدود 6 تن باراننده» با 3/28 درصد و کمترین افزایش مربوط به «غلتك استاتیک چرخ آهنی حدود10 تا 12 تن باراننده» با 4/18 درصد می‌باشد.

گروه ماشین‌آلات تهیه و اجرای بتن

این گروه شامل 3 قلم از انواع مخزن و بتونیر می‌باشد. مقایسه­ی اقلام این گروه با دوره­ی قبل نشان می‌دهد كه متوسط كرایه‌ی ساعتی تمامی اقلام آن افزایش داشته است. در این میان، بیش‌ترین افزایش متوسط کرایه­ی ساعتی مربوط به «مخزن متحرك بتن- تراك‌میكسر-
6 مترمكعبی باراننده» با 6/5 درصد و کمترین افزایش مربوط به «بتونیر 750 لیتری بااپراتور» با 0/5 درصد می‌باشد.

    مقایسه­ی نتایج حاصل از آمارگیری نیمه‌ی دوم 1390 با دوره­ی مشابه سال قبل، نشان ‌می‌دهد كه تمام اقلام این گروه از افزایش متوسط كرایه‌ی ساعتی برخوردار می باشند. بیش‌ترین افزایش متوسط كرایه‌ی ساعتی، همچنان مربوط به «مخزن متحرك بتن- تراك میكسر- 6 متر مكعبی با راننده» با 2/16 درصد و كمترین افزایش مربوط به «بتونیر 500 لیتری بااپراتور» با 0/9 درصد می‌باشد.

 گروه ماشین‌آلات تهیه و اجرای آسفالت  

این گروه نیز شامل 2 قلم می‌باشد.كرایه‌ی ساعتی هر دو قلم این گروه در این دوره نسبت به دوره­ی پیش دارای  افزایش بوده­اند كه كرایه‌ی ساعتی «قیرپاش حدود5000 لیتریباخودرو با راننده» با 0/8 درصد دارای افزایش بیشتری بوده است.

    مقایسه­ی‌ نتایج حاصل از آمارگیری نیمه‌ی دوم 1390 با دوره­ی‌ مشابه سال قبل نشان می‌دهد که هر 2 قلم این گروه دارای افزایش متوسط کرایه­ی ساعتی هستند.در این میان، بیش­ترین افزایش مربوط به « ماشین آسفالت پخش‌كنی- فینیشر- چرخ زنجیری با راننده» با 1/19 درصد بوده­است.

گروه دستگاه‌های جوشكاری

این گروه شامل 3 قلم از انواع دستگاه‌های جوشكاری می‌باشد. مقایسه‌‌ی اقلام این گروه با دوره‌‌ی قبل نشان می‌دهد كه متوسط كرایه‌ی ساعتی تمامی اقلام این گروه دارای افزایش می­باشد. در این میان، بیش­ترین افزایش متوسط کرایه­ی ساعتی مربوط به «موتور جوش دیزلی 400 آمپر» با 6/6 درصد و كمترین افزایش مربوط به «موتور جوش دیزلی 150 تا 250 آمپر» با 2/5 درصد می‌باشد.

    در مقایسه­ی نتایج حاصل از آمارگیری نیمه‌ی دوم 1390 با دوره­ی‌ مشابه سال قبل، «موتور جوش دیزلی 400 آمپر» با 7/18 درصد دارای بیش­ترین افزایش متوسط كرایه‌ی ساعتی بوده و کمترین افزایش مربوط به «موتور جوش دیزلی 100 تا 150 آمپر» با 3/15 درصد بوده است.

    در جدول‌های 1 تا 4 این نشریه، حداقل، حداكثر و متوسط كرایه‌ی ساعتی ماشین‌آلات منتخب مورد استفاده در طرح‌های عمرانی برحسب گروه­های مختلف و درصد تغییرات آن نسبت به نیمه‌ی قبل (نیمه‌ی اول 1390) و نیمه­ی مشابه سال قبل (نیمه­ی دوم 1389)، و حداقل، حداکثر و متوسط کرایه‌ی ساعتی ماشین‌آلات برحسب گروه‌های مختلف درکل سال 1390 در جداول 5 تا 8 ارایه شده است.

اشتراک گذاری
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.