تاریخ انتشار: 01 بهمن 1391
بازدید: 1053
دسته‌بندی:

نشریه شاخص قیمت تولید کننده بخش صنعت شهریور 1391 درشمار 150 نسخه و به قیمت 15000 ریال در آبان ماه 1391 منتشر شد

 

شاخص قیمت تولیدكننده بخش صنعت در شهریور­ماه 1391 به عدد 8/1266رسید كه نسبت به ماه گذشته 8/2 درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل 4/34 درصد افزایش داشته است.

بخش­های زیر به ترتیب بیش­ترین تأثیر را در تغییرات ماهانه این شاخص داشته­اند:

شاخص قیمت بخش “تولید فلزات اساسی” با 1/20 درصد افزایش نسبت به ماه  قبل و رسیدن به عدد 3/1412، بیش­ترین تاثیر را در افزایش شاخص كل شهریورماه داشته است. رشته ­فعالیت “تولید محصولات اولیه آهن و فولاد” با 6/21 درصد افزایش نسبت به ماه قبل بیش­ترین تاثیر را در افزایش شاخص این بخش داشته است.

    شاخص قیمت بخش صنایع محصولات شیمیایی با 9/6 درصد افزایش نسبت به ماه قبل به عدد 6/843 رسید؛ این بخش رتبه دوم تأثیرگذاری در افزایش شاخص كل را به خود اختصاص داده است. رشته ­فعالیت “تولید مواد پلاستیكی به شكل اولیه و ساخت لاستیك مصنوعی” با 9/16 درصد افزایش نسبت به ماه قبل بیش­ترین تاثیر را در افزایش شاخص این بخش داشته است.

    شاخص قیمت بخش “تولید منسوجات” با 2/5 درصد افزایش نسبت به ماه قبل به عدد 5/632 رسید؛ این بخش رتبه سوم تأثیرگذاری در افزایش شاخص كل را به خود اختصاص داده است. رشته فعالیت­های “آماده­سازی و ریسندگی الیاف” با 0/6 درصد و “كشبافی، تریكو بافی و قلاب بافی” با 8/14 درصد افزایش نسبت به ماه قبل، به ترتیب بیش­ترین تاثیر را در افزایش شاخص این بخش داشته­اند.

    شاخص قیمت بخش “تولید محصولات فلزی فابریكی بجز ماشین­آلات ” با 8/9 درصد افزایش نسبت به ماه قبل و رسیدن به عدد 7/1204، رتبه چهارم تأثیرگذاری در افزایش شاخص كل را به خود اختصاص داده است. رشته فعالیت “تولید محصولات فلزی ساختمانی” با 6/10 درصد افزایش نسبت به ماه قبل بیش­ترین تاثیر را در افزایش شاخص این بخش داشته است.

    اعداد شاخص قیمت مربوط به بخش­های “صنایع تولید زغال سنگ- پالایشگاه‌های نفت” و “تولید ماشین­آلات اداری و محاسباتی”  نسبت به ماه قبل بدون تغییر بوده­­اند.

    تغییرات شاخص قیمت در سایر بخش­ها، تاثیر جزئی در تغییر شاخص كل بخش صنعت داشته است؛ در میان این بخش­ها تنها عدد شاخص مربوط به بخش “صنایع مواد غذایی و آشامیدنی” نسبت به ماه قبل كاهش داشته است و اعداد شاخص مربوط به پانزده بخش اصلی باقیمانده، نسبت به ماه قبل با افزایش مواجه بوده­‌اند.

اشتراک گذاری
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.