تاریخ انتشار: 27 اسفند 1392
بازدید: 1372
دسته‌بندی:
برگزاری دوره آموزشی مفاهیم و استانداردهای جدید در زمینه  طرح هزینه و درآمد خانوار

برگزاری دوره آموزشی مفاهیم و استانداردهای جدید در زمینه طرح هزینه و درآمد خانوار

 دوره آموزشی مفاهیم و استانداردهای جدید در زمینه  طرح هزینه و درآمد خانوار  از 17 الی 21 اسفند ماه1392،در پژوهشكده آمار برگزار شد. این دوره برای اولین بار در ایران و با حضور خانم والنتینا استو اوسكا، از اساتید سازمان بین المللی كار(ILO ) برگزار شده است و در آن كارشناسانی از دفاتر جمعیت، نیروی كار و سرشماری‌ها، ر‌وش‌شناسی آماری و طرح‌های نمونه‌گیری، شاخص قیمت‌ها و حساب های  اقتصادی و همچنین  كار‌شناسانی از دفاتر آمار و اطلاعات استانداری‌های اردبیل، اصفهان و گیلان  شركت كرده اند.

در این دوره استانداردهای بین المللی در زمینه طرح هزینه و درآمد خانوار  (HIES) ، اهمیت  و  کاربرد آمارهای  هزینه و درآمد خانوار در سیاستگذاری‌ها، تعاریف  و مفاهیم در زمینه  خانوار،  هزینه، سنجش  هزینه:  تملک ، استفاده،پرداخت و مفاهیم مرتبط با در آمد آموزش داده شد.

علاوه بر این، طراحی نمونه  برای طرح  هزینه و درآمد  خانوار (روش های نمونه گیری)، مسائل مربوط به سنجش از جمله پوشش طرح، واحد های آماری، تعیین  خصوصیات خانوارها و دوره های مرجع از جمله سرفصهای این  دوره آمورشی بود. همچنین مفاهیم مرتبط با جمع آوری داده‌ها از جمله

محدوده و روش های جمع آوری داده ها، طراحی  طرح آماری  وابزارها ، ‌مفاهیم مرتبط با پردارش داده‌ها شامل ارزیابی اقلام غیر نقدی، جانهی مقادیر مفقوده، متغیرهای مشتق شده ، برآورد و کنترل کیفیت از دیگرسرفصل هایی  بودند كه در این دوره آموزش داده شدند.  

گفتنی است تجزیه و تحلیل آماری  فقر از مفاهیم ارائه شده  به كارشناسان  شركت كننده در  این دوره  آموزشی  بود.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.