تاریخ انتشار: 19 اسفند 1392
بازدید: 1429
دسته‌بندی:
بررسی راهكار های ارتقاء سرعت و كیفیت طرح های آمارگیری در آخرین جلسه گردهمایی معاونان برنامه‌ریزی و مدیران كل آمار و اطلاعات  استانداری‌های  كشور در سال92

بررسی راهكار های ارتقاء سرعت و كیفیت طرح های آمارگیری در آخرین جلسه گردهمایی معاونان برنامه‌ریزی و مدیران كل آمار و اطلاعات استانداری‌های كشور در سال92

آخرین جلسه گردهمایی معاونان برنامه‌ریزی و مدیران كل آمار و اطلاعات  استانداری‌های  كشور در سال 1392 ، با حضور  رییس مركز ‌آمار ایران ، معاونان و مدیران این مركز ، روز چهارشنبه  چهاردهم اسفند ماه  برگزار شد و در آن مسائل و راهكارهای ارتقاء سرعت و كیفیت  طرح‌های آماری  مورد بحث و بررسی حاضران قرار گرفت. در این گردهمایی،  از خانم انسان دوست مدیر كل  آمار و اطلاعات استانداری گیلان و‌آقای رشیدی مدیر كل دفتر آمار و اطلاعات استان مازندران به مناسبت بازنشستگی آن ها  تقدیر به عمل آمد. همچنین به آقایان مومنی، مدیر كل آمار و اطلاعات استانداری خراسان جنوبی،كرمی، مدیر كل آمار و اطلاعات استانداری كهگیلویه و بویراحمد، ذاكر  مدیر كل آمار و اطلاعات استانداری خراسان رضوی و كشاورز  مدیر كل آمار و اطلاعات استان فارس به مناسبت تغییر سمت سازمانی و تقدیر از تلاش‌های آن‌ها ،‌ لوح تقدیر از سوی رییس مركز آمار ایران اهدا گردید. جلسه گردهمایی، با خوش آمدگویی و تشریح هدف جلسه و ارائه  گزارشی از فعالیت های  انجام شده  مركز آمار ایران در سال 92،  توسط آقای پارسا، معاون توسعه منابع، پشتیبانی و امور استان‌های مركز آغاز  شد.

رییس مركز آمار ایران، در این گردهمایی،‌ ارتقاء كیفیت و سرعت انجام طرح‌های آماری رامهمترین هدف دست‌اندركاران اجرای طرح های آمارگیری در مركز آمار ایران و استان ها ذكر كرد .آقای دكتر عادل آذر در ادامه،‌ از مسئولان استان ها خواست تا در همكاری با مركز آمار ایران و دیگر استان ها برای تهیه  شاخص‌های اقتصادی ملی مهم از قبیل نرخ تورم و نرخ بیكاری‌ اهتمام لازم را داشته باشند.وی با تاكید بر اهمیت نهادینه كردن نظام آمار‌های  ثبتی در كشور گفت: ‌زمانی فرا می رسد كه طرح‌های آمارگیری پاسخگوی اطلاعات لازم برای برنامه‌ریزی‌های كشور نیست لذا تمامی استان ها و دستگاه‌ها بایستی برای ساماندهی نظام آمارهای ثبتی خود تلاش نمایند. وی در ادامه با اشاره به اجرای سرشماری كشاورزی در سال 93،‌ بر جذب نیروی های كار آمدبرای اجرای مطلوب  سرشماری تاكید نمود.

در این گردهمایی همچنین گزارشی از مهمترین فعالیت‌های مركز آمار ایران در سال 92، توسط معاونان این مركز به حاضرین ارائه شد. معاون طرح‌های آماری و‌آمارهای ثبتی مركز آمار ایران، اجرای 102 طرح  جامع و تفصیلی برای تهیه اطلاعات جداول داده ستانده را   از فعالیت‌های مهم  این مركز در سال 92 برشمرد و در ادامه، تهیه  حساب های ICT ،آزمایش  كشاورزی 1392، بهنگام سازی چارچوب بنگاه‌های اقتصادی كشور و تخصیص شناسه یكتا به بنگاه‌های اقتصادی را از دیگر فعالیت های  مهم مركز آمار ایران در سال 92، ذكر نمود. آقای قائمی همچنین تقویت رویكرد برون گرایی  مركز آمار ایران و تعامل بیشتر  با سازمان‌ها و نهادهای كشور را از اهداف این مركز در سال 93  ذكر كرد.

تاكید بر بهنگام سازی نقشه ها در سال 93

معاون اقتصادی و محاسبات ملی مركز آمار ایران درگردهمایی معاونان برنامه‌ریزی و مدیران كل آمار و اطلاعات  استانداری‌های  كشور، اظهار امیدواری كرد كه  با توجه به مطلوب نبودن  بهنگام سازی نقشه ها  در استان‌ها در سال 92، این امر با جدیت  بیشتری در سال  93  انجام گردد. آقای دكتر علیپور، در ادامه بر تقویت  نظارت درون سازمانی  دفاتر آمار و اطلاعات استانداری‌ها  بر اجرای طرح‌های آماری  تاكید نمود.  وی در ادامه بر تغییر سال پایه به سال 90 ، در تهیه شاخص  قیمت روستایی و شهری  اشاره كرد و افزود:‌ در سالنامه آماری  از اطلاعات مربوط به شاخص های قیمت شهری و روستایی استفاده خواهد شد.

اجرای طرح‌های نیروی كار به صورت الكترونیكی در سال 92

رییس مركز فناوری اطلاعات  و ارتباطات مركز امار ایران، در این گرد همایی بر جمع آوری الكترونیكی  اطلاعات كلیه طرح‌های آمارگیری تاكید كرد و افزود:‌ نرم افزار سیجاد بر اساس این رویكرد ایجاد شده است. آقای رضایی گفت: طرح نیروی كار در هر چهار فصل سال 92 به صورت الكترونیكی اجرا شده است. وی همچنین بر اهتمام مركز آمار ایران  بر كاهش فاصله زمان جمع‌آوری اطلاعات و انتشار نتایج در طرح های آمارگیری اشاره كرد و در رابطه با جداول داده ستانده  افزود: نرم افزار لازم برای  اجرای طرح های  مربوط به جداول داده ستانده تهیه شده است و روش به كارگیری آن به كارشناسان دفاتر آمار و اطلاعات استانداری‌ها  آموزش داده خواهد شد. رییس مركز فناوری اطلاعات  و ارتباطات مركز آمار ایران، در ادامه، جمع آوری  اطلاعات مربوط به سالنامه آماری را از دیگر رویكرد‌های این مركز در سال 93 ذكر كرد . وی تصریح كرد: با توجه به  جمع‌آوری الكترونیك  داده های سرشماری كشاورزی در سال 93 ، مسئولان سرشماری در استان ها ،  تلاش لازم برای جذب نیروی‌های كار آمد  برای كار با تبلت  و نرم افزار های مربوطه را  داشته باشند.  

خاطر نشان می شود در ادامه جلسه، در خصوص برنامه‌های  سال 93 و معیارهای تعیین اعتبار  طرح‌های آماری ، تبادل نظر  به عمل آمد.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.