تاریخ انتشار: 13 اسفند 1392
بازدید: 1329
دسته‌بندی:
اجرای طرح آمارگیری از فعالیت‌های فرهنگی خانوار در فروردین ماه 93

اجرای طرح آمارگیری از فعالیت‌های فرهنگی خانوار در فروردین ماه 93

سمینار آموزشی طرح "آمارگیری از فعالیت‌های فرهنگی خانوار" با حضور كارشناسان مسئول طرح از 31 استان  كشور ازروز یكشنبه یازدهم اسفند ماه  به مدت دو روز برگزار شد. این طرح در فروردین ماه 93 اجرا خواهد شد.مدیر كل دفتر آمارهای فرهنگی، بازرگانی و خدمات مركز آمارایران، در مراسم افتتاحیه  این سمینار آموزشی،  طرح مذكور  را پایه سایر طرح‌های فرهنگی ذكر كرد و افزود: ‌مركز آمار ایران تا قبل از دهه 1380 بیشتر در زمینه اجرای طرح‌های آمارهای جمعیتی و اقتصادی فعالیت داشت و كمتر به مسائل فرهنگی می‌پرداخت اما از سال 1381 با تاسیس دفتر آمارهای فرهنگی در این مركز،‌توجه بیشتری به شاخص های فرهنگی  واجتماعی   معطوف شد. آقای معظمی گودرزی در ادامه سخنان خود، به طرح‌ آمارگیری از سازمان‌های غیر دولتی و طرح آمارگیری از گردشگران ملی به عنوان طرح های فرهنگی موفق در كشور اشاره نمود.

 به گفته آقای گودرزی، ‌در این طرح شاخص‌های فرهنگی  از قبیل شاخص سرانه مطالعه و سرانه مطالعه در كتابخانه‌ها، سالن های سینما و.... كه شامل شاخص های كلیدی فرهنگی خانواده است استخراج خواهد شد.

 گقتنی است با توجه به خلاء آمارهای فرهنگی در سطح كشور وتصویب وابلاغ نقشه مهندسی فرهنگی كشور به عنوان سند بالادستی حوزه فرهنگ، مركز آمار ایران در ادامه تولید آمارهای فرهنگی ، طراحی واجرای طرح مهم  " آمارگیری از فعالیت‌هاى فرهنگى خانوار"  را با هدف تولید آمارهای مهم فرهنگی در سطح خانوار در دستور كار خود قرار داده است.این طرح با هدف فراهم نمودن داده‌های مورد نیاز برای تحلیل تغییرات فرهنگی ایرانیان و ارزیابی شاخص های فرهنگ عمومی، نیاز بسیاری از نهادها،سازمان ها و موسسات پژوهشی و نخبگان و محققان عرصه فرهنگ و مسایل اجتماعی ایران را پوشش می دهد.

 

 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.