تاریخ انتشار: 17 دی 1392
بازدید: 2326
دسته‌بندی:
چهل و هشتمین جلسه شورای عالی آماربرگزار شد

چهل و هشتمین جلسه شورای عالی آماربرگزار شد

  چهل و هشتمین جلسه شورای عالی آمار، روز یكشنبه 15 دی ماه با حضور آقای دكتر عادل آذر، رییس مركز آمار ایران و دبیر این شورا و همچنین اعضای آن از دستگاه‌های اجرایی، درمحل معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور برگزار شد. در این جلسه ابتدا، طرح پیشنهادی تشكیل نظام آمار شناسی ایران از سوی انجمن آمار ایران توسط نمایندگان این انجمن، آقایان دكتر فقیهی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و دكتر محمد زاده، رییس انجمن آمار ایران، ارائه و مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت. دكتر فقیهی، رعایت حرفه ای‌گری در زمینه آمار، حمایت از حقوق استفاده‌كنندگان از آمار، تلاش برای حفظ كیفیت خدمات آماری، ارتقاء جایگاه آمار و نقش آن در برنامه‌ریزی‌های كلان و به كارگیری متخصصان در زمینه آمار را از اهداف تاسیس نظام آمار شناسی ذكر كرد كه این موضوع در نهایت به كمسیون تخصصی شورای عالی آمار برای بررسی بیشتر ارجاع داده شد. 

در ادامه این جلسه، گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در رابطه با طرح آمارگیری از زائران مشهد مقدس توسط آقای دكتر جمشیدی نماینده استانداری استان خراسان رضوی ارائه گردید و مقرر گردید كه موانع بودجه‌ای طرح از سوی معاونت برنامه‌ و نظارت راهبردی ریاست جمهوری مرتفع شده و نسبت به اجرای هرچه زودتر این طرح اقدام گردد.

خاطر نشان می‌شود، در چهل و هشتمین جلسه شورای عالی آمار، موضوع عضویت نمایندگان وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با توجه به درخواست‌های این دو و ارائه دلایل و ضرورت‌های عضویت ازطرف نمایندگان آن‌ها، مورد بررسی اعضا شورا قرار گرفت كه در ادامه، با توجه به در‌خواست‌های دیگری كه از طرف بر خی از وزارتخانه‌های كشور برای عضویت ارائه شده بود، در خصوص بررسی جامع برای ترمیم اعضاء شورای عالی آمار و ارجاع طرح توجیهی لازم در این مورد به كمسیون تخصصی این شورا، توافق به عمل آمد.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.