تاریخ انتشار: 11 دی 1392
بازدید: 4498
دسته‌بندی:
اجرای طرح آمارگیری از كاربران اینترنت در زمستان 92

اجرای طرح آمارگیری از كاربران اینترنت در زمستان 92

 سمینار آموزشی طرح آمارگیری از استفاده خانوارها و افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات 1392( كاربران اینترنت) از هفتم الی دهم دی ماه با حضور كارشناسان دفاتر آمار و اطلاعات استانداری‌های سراسر كشور در مركز آمار ایران برگزار شد. این طرح توسط مركز آمار ایران و با همكاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران و پژوهشكده آمار، با حدود 350 نفر نیرو در كل كشور از 21 دی الی 11 بهمن ماه برگزار می شود و هدف از اجرای آن، بررسی میزان نفوذ اینترنت در استان‌های كشور و همچنین برخی از شاخص‌های  بین المللی در حوزه ICT  است. آقای قائمی، معاون طرح های آماری و آمار های ثبتی مركز آمار ایران، ‌در مراسم افتتاحیه این سمینار آموزشی،‌ با اشاره به برخی از طرح‌های انجام شده در سال 92 در  مركز آمار ایران، از جمله آزمایش سرشماری عمومی كشاورزی 92 وطرح‌های‌ آمارگیری مرتبط با اطلاعات جداول داده –ستانده، به نقش مهم تعامل و همكاری مركز آمار ایران و سایر سازمان‌ها و نهادهای كشور در اجرای مطلوب طرح‌های آمارگیری تاكید كرد و همكاری بین مركز آمار ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در اجرای طرح های مرتبط با ICT بسیار مثبت ارزیابی نمود. 

آقای رضایی، مدیر كل دفتر صنعت، معدن و زیر بنایی مركز آمار ایران نیز در افتتاحیه این مراسم، هدف از برگزاری این طرح را ، محاسبه شاخص های 16 گانه اتحادیه بین المللی مخابرات(ITU ) در ایران با توجه به نقش مهم  ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه پایدار ذكر كرد  و افزود: ضریب نفوذ اینترنت در دنیا 5/32 در صد،  در كشورهای پیشرفته 2/70 درصد و در كشورهای در حال توسعه 2/24درصد  است. در ادامه این مراسم،‌آقای محب علی، مدیر كل دفتر برنامه‌ریزی و كنترل برنامه‌ای سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، با اشاره به رشد كمتر حوزه فناوری اطلاعات نسبت به سایر حوزه‌های فناوری در كشور، این طرح را گام مهمی برای رسیدن به شاخص های مورد نظر ITU از یك سو و شناساندن پیشرفت‌های صورت گرفته در این حوزه در كشور از سوی دیگر ذكر كرد.

شایان ذكر است، طرح آمارگیری از كاربران اینترنت  در سال های 1387 و 1389 در كل كشور اجرا شده و این طرح سومین طرح آمارگیری در زمینه كاربران اینترنت در كشور است.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.