تاریخ انتشار: 23 آذر 1392
بازدید: 2472
دسته‌بندی:
برگزاری کارگاه آموزشی منطقه ای" شاخصهای علم، فناوری و نوآوری "

برگزاری کارگاه آموزشی منطقه ای" شاخصهای علم، فناوری و نوآوری "

  کارگاه آموزشی منطقه‌ای" شاخصهای علم، فناوری و نوآوری" با همکاری مرکز آمار ایران، دبیرخانه اکو و موسسه آمار یونسکو و با حضور 19 شركت كننده از کشورهای عضو اکو از جمله، ترکیه، پاکستان، افغانستان ،
قرقیزستان، قزاقستان و جمهوری اسلامی ایران از تاریخ 17 الی 19 آذر ماه 1392 در پژوهشكده آمار برگزار شد. در مراسم افتتاحیه این كارگاه آموزشی که در چارچوب بسط همكاری‌های آموزشی مركز آمار ایران با موسسات و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برگزار شد، خانم دکتر رضایی به نمایندگی از پژوهشکده آمار، آقای امینی به نمایندگی از دبیرخانه اکو و آقای پاتیراژ از سوی موسسه آمار یونسکو به بیان اهداف برنامه و نیز جایگاه و نقش این کارگاه آموزشی در زمینه ظرفیت‌سازی آماری، ارتقای توانمندی مراکز ملی آمار، بهبود میزان مقایسه‌پذیری شاخصهای علم، فناوری و نوآوری و تاثیر این آمارها در سیاستگذاری‌های کلان کشورها پرداختند. در این مراسم همچنین، نمایندگان وزارت امور خارجه و معاونت برنامه‌ریزی ونظارت راهبردی رئیس جمهور حضور داشتند.در ادامه مراسم، پیام آقای دكترعادل آذر، رییس مرکز آمار ایران توسط آقای دکتر گلستان سرپرست دفتر ریاست، روابط عمومی وهمکاری های بین الملل این مركز قرائت شد و بدین ترتیب این کارگاه آموزشی سه روزه در 17 آذر ماه 1392 رسماً کا ر خود را آغاز کرد.

در این پیام، ضمن خوشامدگویی به شركت كنندگان و مدرسان دوره آموزشی، به اهمیت آمار و ارقام مربوط به علم، فناوری و نوآوری در پایش وضعیت کنونی جوامع، براهمیت و نقش این داده‌ها در فراهم نمودن امکان مقایسه بین کشورهای جهان از نظر توسعه و سیاستگذاری كشور‌ها و همچنین اهمیت كاربرد آن‌ها در علوم تاکید شده است.

در ادامه پیام، بر اولویت مقوله علوم و فناوری های نوین و جایگاه مهم‌ آن در میان موضوعات راهبردی مرکزآمار ایران تاكید شده و به اجرای سرشماری‌های الکترونیکی مبتنی بر فناوری اطلاعات از جمله استفاده از تبلت در آزمایش سرشماری كشاورزی سال 92 و طرح های نیروی كار مركز آمار ایران اشاره شده است. رییس مركز آمار ایران همچنین در پایان پیام نیز از تلاشهای مدرسان اعزامی دوره از موسسه آمار یونسکو،آقای روهان پاتیراژ و وخانم لوسیانا مارینز و نیز همکاری صمیمانه وزارت امور خارجه، دبیرخانه اکو و پژوهشکده آمار در فراهم آوردن فرصت برگزاری این رویداد آموزشی منطقه‌ای تقدیرنموده است.

شایان ذکر است این كارگاه آموزشی با ارائه سرفصل‌های متعدد در طی 3 روز، از جمله: معرفی فعالیت‌های موسسه آمار یونسکو در عرصۀ شاخص‌های علم، فناوری و نوآوری و تحقیق و توسعه (R&D)، تشریح نحوه گردآوری داده‌های مربوط به تحقیق وتوسعه توسط بخش آمار سازمان بونسكو(UIS)، معرفی راهبرد UIS در گردآوری داده‌های مربوط به نوآوری و همچنین معرفی دستورالعمل اسلو(Oslo) و تعاریف ومفاهیم آن، روز سه‌شنبه، نوزدهم آذرماه به كار خود پایان داد. آقای پاتیراژ از مدرسان کارگاه آموزشی به نمایندگی از موسسه آمار یونسکو از مهمان نوازی مرکز آمار ایران و پژوهشکده آمار و هممچنین همکاری دبیر خانه اکو در برگزاری مناسب این کارگاه آموزشی تشکر کرده و آن را رویداد آموزشی موفقی ارزیابی نمود. همچنین در پیام آقای دكتر آذر كه به مناسبت پایان دوره آموزشی در مراسم اختتامیه توسط آقای دكتر گلستان قرائت شد، مشارکت فعالانه شرکت کنندگان یکی از عوامل موفقیت این کارگاه آموزشی ذكر شد و بر تداوم فعالیت‌های مشترک منطقه‌ای و بین المللی به منظور توسعه وتقویت نظام‌های آماری کشورهای عضو اکو تاکید گردید.

گفتنی است در این پیام بر آمادگی مرکز آمار ایران برای برگزاری کارگاه آموزشی دیگری با هدف تبادل دانش و تجربه در میان کشورهای عضو اکو در زمینه کاربرد فناوری‌های نوین در انجام طرح های آماری، توسط آقای دكتر عادل آذر، رییس مركز آمار ایران اشاره شده است.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.