تاریخ انتشار: 28 مهر 1392
بازدید: 2351
دسته‌بندی:
اجرای آزمایشی سرشماری عمومی كشاورزی آغاز شد

اجرای آزمایشی سرشماری عمومی كشاورزی آغاز شد

اجرای آزمایش سرشماری عمومی كشاورزی از 27 مهر ماه آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی مركز آمار ایران، این سرشماری با تغییرات گسترده‌ای در ابزار جمع‌آوری داده‌ها، روش‌های كنترل و انتقال اطلاعات نسبت به سرشماری‌های گذشته، از تاریخ 27 مهر لغایت 29 آبان سال‌جاری به صورت گسترده در 31 دهستان و 5 شهر منتخب در 31 استان كشور، با مشاركت حدود 240 نفر آمارگیر و كارشناس اجرا می‌شود.

این آزمایش با هدف شناسایی نقاط قوت و ضعف طراحی‌های انجام شده برای اجرای سرشماری عمومی كشاورزی - 1393 در حال انجام است.

به منظور آمادگی برای اجرای آزمایش سرشماری كشاورزی، دو مرحله آموزش در تهران و استان‌ها برای رده‌های اجرایی برگزار شده است.

اطلاعات از طریق مراجعه حضوری ماموران سرشماری و مصاحبه با افراد حقیقی و حقوقی دارای فعالیت كشاورزی اخذ می‌شود. پاسخ‌های اخذ شده همزمان با مصاحبه در پرسشنامه الكترونیك در تبلت ثبت شده و ارتباط بخش‌های مختلف و صحت داده‌ها توسط نرم‌افزار كنترل می‌شود. سپس اطلاعات از طریق اینترنت به مركز آمار ایران منتقل شده و پس از طی مراحلی در كوتاهترین زمان ممكن، استخراج خواهد شد.

به منظور مشاهده دقیق جزئیات آزمایش، ناظران مركز آمار ایران و وزارت جهاد كشاورزی در مدت آموزش و اجرا در استان‌ها حضور یافته و كیفیت كار رده‌های اجرایی و سایر موضوعات مرتبط را مورد بررسی قرار خواهند داد.

مركز آمار ایران از كلیه خانوارها و كشاورزان عزیزی كه محل سكونت و یا فعالیت كشاورزی آن‌ها در محدوده جغرافیایی این آزمایش واقع شده است تقاضا دارد با ماموران آزمایش سرشماری همكاری نمایند.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.