تاریخ انتشار: 08 مهر 1392
بازدید: 2471
دسته‌بندی:
آغاز سمینارهای آموزشی دومین آزمایش سرشماری كشاورزی سال 93

آغاز سمینارهای آموزشی دومین آزمایش سرشماری كشاورزی سال 93

آغاز سمینارهای آموزشی دومین آزمایش سرشماری كشاورزی سال 93

سمینارهای آموزشی دومین آزمایش سرشماری عمومی كشاورزی سال 93، با سخنان آقای قائمی، معاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی مركز آمار ایران، روز شنبه ششم مهرماه رسماً آغاز شد. در این سمینارها، كارشناسان مركز آمار ایران و كارشناسان ادارات آمار و اطلاعات استانداری‌های سراسر كشور  به عنوان مجریان آ‍زمایش سرشماری در استان‌ها شركت می‌كنند. آقای قائمی ضمن اشاره بر اهمیت آزمایش سرشماری، بر نقش مهم تجربیات مسئولین و برایند نظرات و نكات فنی آن‌ها ، برای اجرای سرشماری  كشاورزی در سال 93  تاكید نمود .

وی در ادامه سخنان خود، آمیختگی و پیوستگی زنجیر وار فعالیت‌های آماری را موجب حساس بودن هر چه بیشتر  فرایند آمارگیری و در نهایت تاثیر پذیری نتایج كلی آمارگیری از درستی و دقت و یا عدم صحت فعالیت‌های آماری در هر كدام از استان‌های كشور ذكر نمود. وی در ادامه با ذكر این موضوع، نمایندگان استان‌ها را بر اجرای هرچه درست تر و دقیق تر سرشماری توصیه كرد چرا كه عدم درستی نتایج یك استان می‌تواند صحت نتایج كلی سرشماری را تحت تاثیر قرار دهد.

خاطر نشان می‌شود ، آزمایش سرشماری كشاورزی  سال 93، از 27 مهر الی 27 آبان ماه سال 1392، در 31 دهستان  از 31 استان كشور و پنج شهر منتخب بوشهر، برازجان، زابل، كهنوج و ایلام اجرا خواهد شد. همچنین برای اولین بار، در سرشماری كشاورزی سال 1393ب و آزمایش آن در سال 92 ،‌با  هدف انتقال سریع و دقیق داده‌ها، از تبلت به جای فرم‌های كاغذی استفاده خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.