تاریخ انتشار: 03 مهر 1392
بازدید: 2498
دسته‌بندی:
بررسی تعاریف و استاندارد شاخص‌های آمارهای نیروی كار در كارگاه آموزشی منطقه‌ای

بررسی تعاریف و استاندارد شاخص‌های آمارهای نیروی كار در كارگاه آموزشی منطقه‌ای

  استانداردها و تعاریف نیروی كار در كارگاه آموزشی منطقه ای" استانداردهای بین المللی نوین در زمینه آمار‌های كار و نیروی كار و كاربرد آن در داده‌های تجمعی جنسی و سنی برای كشورهای عضو اكو" مورد بررسی قرار می‌گیرد. آقای زاهدیان، سرپرست پژوهشكده آمار درمراسم افتتاحیه این كارگاه آموزشی بر اهمیت شاخص‌های نیروی كار و جایگاه مهم اقتصادی آن‌ها تاكید كرد و افزایش جمعیت جوان كشورهای آسیایی و بخش اسكاپ به ویژه از سال 1994 و مطرح شدن نیازهای جوانان از جمله كار و مسكن را از عواملی ذكر كرد كه برنامه‌های ملی این كشورها را تحت تاثر قرار داده است.  لذا موضوع نیروی كار در كناردیگر بحث‌های جمعیتی، اهمیت ویژه‌ای پیدا كرده و حتی در اولویت بسیاری از برنامه‌های بین المللی قرار گرفته است. سرپرست پژهشكده آمار، مقبولیت بین المللی آمارهای نیروی كار را از ویژگی مهم آمارهای نیروی كار ذكركرد و در ادامه با اشاره به این نكته كه ایران تجربه‌ای 8 ساله در اجرای طرح‌های نیروی كار دارد، افزود:‌ در مركز آمار ایران و پژوهشكده آمار مطالعات گسترده‌ای در سال‌های اخیر، در رابطه با آمارهای نیروی كار در جهت انطباق آن‌ها با سازمان بین‌المللی نیروی كار(ILO) انجام شده است 

در ادامه این مراسم، آقای امینی نماینده سازمان همكاری‌های اقتصادی)اكو(، اجرای برنامه‌های آموزشی سازمان اكو را یكی از فعالیت‌های مهم این سازمان ذكر نمود و به برگزاری برخی از این دوره‌ها در سال 2013 در زمینه آمارهای كشاورزی با همكاری سازمان غذا و كشاورزی ملل متحد(FAO) و همچنین كارگاهی در زمینه كاربرد فناوری‌های نوین در كشورهای عضو با همكاری یونسكو، مركز آمار ایران و سازمان همكاری‌های اقتصادی  و  اشاره نمود  و از برگزاری این نوع برگزاری برای كشور های عضو استقبال كرد.

همچنین،‌‌ خانم احمدزاده، معاون نماینده مقیم صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در تهران، به عنوان سخنران بعدی مراسم افتتاحیه، اهمیت دادن به برنامه‌ریزی بر اساس شواهد و داده‌ها را، از علل اصلی پشتیبانی صندوق از كارگاه‌های آموزشی آماری ذكر نمود و همكاری با مركز آمار ایران، سازمان ثبت احوال كشور و دانشگاه تهران را در راستای تحقق این امر ذكر كرد. وی در ادامه هدف از برگزاری كارگاه آموزشی نیروی كار را، منطبق كردن هر چه بیشتر آمارهای نیروی كار در ایران با استاندارد‌های بین المللی و فابلیت انطباق پذیری آن‌ها در سطح بین المللی ذكر نمود.

كارگاه آموزشی منطقه ای" استاندارد های بین المللی  نوین در زمینه آمار‌های كار و نیروی كار و كاربرد آن در داده‌های تجمعی جنسی و سنی برای كشور های عضو اكو" با حضور كارشناسانی از كشور افغانستان، كارشناسان مركز آمار ایران و وزارت كار از اول مهر ماه به مدت 3 روز برگزار می‌شود. مدرس این دوره آقای دكتر مهران، در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه، ‌به برگزاری كنفرانسی در ژنو در زمینه بررسی تعاریف نیروی كار در هفته آینده اشاره كرد. وی افزود: هر 30 سال یك بار، تعاریف بین المللی نیروی كار كه تعاریف  اشتغال و بیكاری درایران نیز از آن‌ها تبعیت می‌كنند،‌ مورد بازبینی قرار می‌گیرند. بنا به گفته‌های دكتر مهران تعریف انواع كار همچون كار برای خود مصرفی و همچنین تعاریف نزدیك به بیكاری از قبیل افراد شاغل با ساعات كار پایین، از جمله موضوعات مورد بحث دراین كنفرانس خواهد بود.

 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.