تاریخ انتشار: 30 مرداد 1392
بازدید: 2164
دسته‌بندی:
اجرای طرح‌ آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری كشور در تابستان 92

اجرای طرح‌ آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری كشور در تابستان 92

طرح آمارگیری از معادن در حال بهره‌برداری كشور سال 1392، از اول مرداد ماه  به مدت 60 روز در سراسر كشور انجام می شود. در این طرح ماموران آمارگیر با مراجعه به حدود 5500 معدن در حال بهره‌برداری كشور اطلاعات تفصیلی مورد نظر را در قالب پرسشنامه ، طرح و جمع‌آوری می كنند. سمینار آموزشی این طرح سال، از تاریخ پانزدهم تیر ماه به مدت 4 روز در مركزآمارایران برگزار شد. در این سمینار كارشناسان مسئول اجرای طرح از معاونت برنامه‌ریزی استانداری‌های كشور به منظور آموزش مامور آمارگیر شركت نمودند. به گفته اقای رضایی، مدیر كل دفتر صنعت، معدن و زیر بنایی  مركز آمار ایران، با توجه به اهمیت  مدیرت انرژی در كشور، طرح آمارگیری از حامل های انرژی در معادن نیز در كنار طرح آمارگیری از معادن در حال بهره برداری در كشور، برای اولین با در دستور كار مركز آمار ایران قرار گرفته است.

آقای رضایی همچنین از راه اندازی سامانه  فرم الكترونیكی در مركز آمار ایران خبر داد. این سامانه به صورت بر خط( آن لاین)  امكان انتقال  اطلاعات فرم های تكمیل شده در استان ها را به مركز آمار ایران، برای بررسی و رفع اشكالات فراهم می آورد.

خاطر نشان می سازد كه هدف كلی از تهیه و اجرای طرح آمارگیری از معادن درحال بهره برداری ، تهیه آمار و اطلاعات مربوط به عملكرد این بخش و محاسبه سهم آن در تولید ناخالص داخلی كشور، مقدار و ارزش تولیدات، مقدار و ارزش فروش، مقدار و ارزش صادرات مستقیم، ارزش افزوده، تركیب نیروی انسانی به تفكیك تولیدی، غیرتولیدی، مدرك تحصیلی و مقدار استخراج، ارزش سرمایه‌گذاری و پارامترهای زیست ‌محیطی، بهداشت وایمنی و ... می‌باشد.

 گفتنی است ،به منظور شناخت معادن و میزان ظرفیت تولید مواد معدنی در كشور و اتخاذ سیاست‌های توسعه مناسب، طرح آمارگیری از معادن تحت پوشش بخش عمومی در سال‌های 1364 و 1365، توسط مركز آمار ایران به اجرا درآمد و از سال 1366 لغایت 1391 (به جز سال‌های 70 و 84) تمامی معادن در حال بهره‌برداری كشور (به جز نفت و گاز، مواد رادیواكتیو)، مورد آمارگیری قرار گرفته و نتایج آن منتشر شده است.  

 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.