تاریخ انتشار: 24 تیر 1391
بازدید: 5329
دسته‌بندی:
تهیه جدول  داده ـ ستانده 1390 در دستور كارمركز آمار ایران قرار گرفت

تهیه جدول داده ـ ستانده 1390 در دستور كارمركز آمار ایران قرار گرفت


 

معاونت اقتصادی ومحاسبات ملی مركز آمار ایران از تهیه جدول داده ـ ستانده سال 1390 خبر داد. به گفته آقای دكتر عوضعلیپور معاون اقتصادی مركز آمار ایران، تهیه جدول داده ـستانده  برای  سال 1390 در دستور كار مركز آمار ایران  قرار گرفته است.

وی در این خصوص عنوان كرد كه جداول داده ـ ستانده از كاربردی‌ترین ابزارهای برنامه‌ریزی اقتصادی هستند.كاربردهای وسیع این جداول هم به دلیل اطلاعات گسترده و مسنجمی است كه ارائه می‌كنندو هم به این دلیل است كه از یك چارچوب نظری بسیار قوی برخوردارند. این جداول پایه بسیاری از مطالعاتی است كه محققان، تصمیم‌سازان و برنامه‌ریزان اقتصادی پیرامون نظام اقتصادی یك كشور انجام می‌دهند.

این جدول روابط متقابل بین نهادهای تولیدكننده و نهادهای مصرف‌كننده اقتصاد یك كشور را در تفصیلی‌ترین حدممكن نشان می‌دهد. از كاربرد‌های اصلی این جدول تحلیل ساختار تولید، مصرف، صادرات،واردات، انجام تجزیه و تحلیل‌های متعدد از جمله پیش‌بینی قیمت‌ها، تقاضای نیرویكار، اثرات هدفمندسازی یارانه‌ها بر بخش‌های مختلف و بسیاری از موضوعات اساسی اقتصاد كشور است.

برای تهیه جدول داده ـستانده فرایند‌های بسیار زیاد و پیچیده‌ای صورت می‌گیرد كه از جمله این فرایندها،اجرا و پردازش و استخراج بیش از 120 طرح آمارگیری در كلیه استان‌های كشور می‌باشد.تاكنون 4 جدول  داده ـ ستانده  توسط مركز آمار ایران برای سال‌های 1352،  1365 ، 1370 و1380 تهیه شده است.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.