تاریخ انتشار: 18 بهمن 1389
بازدید: 3617
دسته‌بندی:
گردهمایی کارشناسان نقشه و اطلاعات مکانی

گردهمایی کارشناسان نقشه و اطلاعات مکانی

"تصویر سازی اطلاعات از مهمترین نیازها و خواسته های مدیران است و کلیه نواقص در راستای این هدف باید رفع گردد". این جمله بخشی از سخنان رییس مرکز آمار ایران در گردهمایی مسئولان گروه نقشه و GIS استان ها بود که روز یکشنبه 17 بهمن ماه در مرکز آمار ایران برگزار شد.
 در گردهمایی مسئولان گروه نقشه و GIS استان ها که در ر استای سرشماری 90 و ضرورت به روز شدن اطلاعات مکانی برگزار شده بود، دکتر عادل آذر رییس مرکز آمار ایران، معاون  اقتصادی و محاسبات ملی، مدیر کل دفتر نقشه و اطلاعات مکانی مرکز آمار و کارشناسان نقشه و GIS استان‌ها  حضور داشتند.
دکتر آذر، در ابتدای این گردهمایی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای گرانقدر ، با توجه به مقارن بودن گردهمایی با ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی، انقلاب شکوهمند ایران را موجب رستگاری ملت ایران خواند که آثار آن، همچون فرمایش امام راحل به کشور های منطقه نیز سرایت کرده است.
رییس مرکز آمار ایران، در ادامه با اشاره به اهمیت و نقش کلیدی نقشه و اطلاعات مکانی، کارشناسان استانی را بخش حرفه ای  مرکز آمار خواند و گفت: بر اساس ماده 54 قانون برنامه پنجم، جایگاه مرکز آمار ایران به عنوان تنها مرجع رسمی تهیه ، اعلام و انتشار آمار های رسمی کشور تثبیت شده است و  دستگاه های اجرایی نیز می بایست در تهیه برنامه ملی آمار همراه با فن‌آوری‌های نوین اهتمام بورزند که نقشه و اطلاعات مکانی بخشی از این فن آوری‌های نوین به شمار می روند.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی نیز ناظر به عملیاتی شدن این برنامه ها توسط مرکز آمار ایران خواهد بود.
رییس مرکز آمار ایران همچنین نیاز سازی و شناساندن هر چه بیشتر اطلاعات مکانی به مسئولان استانی را از وظایف  مهم کارشناسان استانی ذکر نمود.
همچنین در ادمه این گرد همایی دکتر عوضعلی پور معاون اقتصادی و محاسبات ملی و آقای یکانی مدیر کل دفتر نقشه و اطلاعات مکانی مرکز آمار، به اهمیت داده های مکانی به ویژه در طرح های سرشماری پرداختند.
سخنرانی علمی با موضوع کاربرد تصاویر ماهواره ای و همچنین برگزاری کارگاه آموزشی از دیگر برنامه های گردهمایی مذکور با مشارکت کارشناسان استانی بود.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.