تاریخ انتشار: 30 بهمن 1389
بازدید: 3631
دسته‌بندی:

مراسم بزرگداشت دهه فجر در مرکز امار ایران برگزار شد

مراسم بزرگداشت دهه مبارک فجر و سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، روز چهارشنبه بیستم بهمن ماه در تالار اجتماعات مرکز آمار ایران برگزارشد. در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین ابو ترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشت.

حجت الاسلام والمسلمین ابو ترابی در سخنان خود ، انقلاب اسلامی را یک رویداد استثنایی از نگاه بسیاری از تحلیلگران سیاسی در قرن معاصر ذکر نمود که  معادلات جهانی را تغییر داده است و تاثیر شگرف آن در کشورهایی چون مصر،‌ترکیه ولبنان هم اکنون مشهود است. وی همچنین قانون کاپیتولاسیون در دوران پیش از انقلاب را از مظاهر فقدان اقتدار سیاسی آن دوره خواند که موجب شکسته شدن و تحقیر ملت ایران بودو افزود: تردیدی نیست که کشور ما در حال حاضر یک قدرت موثر و غیر قابل نفوذ  در منطقه است .

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین از تلاش های کارکنان مرکز آمار ایران،‌در اجرای طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار و پیشبرد طرح هدفمندی یارانه ها، تقدیر و تشکر نمود.

 دکتر  عادل آذر، رییس مرکز آمار ایران نیز، ‌ضمن تبریک ایام خجسته دهه مبارک فجر و درود بر روح پر فتوح امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر انقلاب، گفت:‌آزادگی، استقلال و بالندگی که امروز در کشور ما وجود دارد،‌از آثار و برکات امام راحل است و این آثار همچون فرمایش خود ایشان، به کشور های دیگر نیز صادر شده است.

وی با مقایسه وضعیت امنیت،‌ توسعه و اقتصاد کشور در عصر حاضر با دوران پیش از انقلاب،افزود: تحلیل موجود در بسیاری از سایت‌های معتبر اقتصادی از جمله اکونومسیت حاکی از آن است که کشور در حال حاضر در وضعیت مطلوب  قرار دارد هر چند که پتانسیل‌های بیشتری نیز در آن هست.    

رییس مرکز آمار ایران در ادامه با اشاره به ماده 54 و 68 قانون قانون برنامه پنجم که بر اساس آن‌ها مرکز آمار مرجع رسمی تهیه ، انتشار  و اعلام آمارهای رسمی کشور بوده و همچنین تهیه شاخص های کلان کشور همچون داده های مکانی و نقشه جامع علمی کشور بر عهده آن می باشد، این امر را نشان از فرا ملی بودن ماموریت مرکز آمار ایران ذکر نمود.
در انتهای مراسم  بزرگداست، اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقات ورزشی و فجر نور ویژه دهه فجر،  توسط نایب رییس مجلس و رییس مرکز آمار ایران صورت گرفت.
شایان ذکر است، برگزاری مسابقات ورزشی و فجر نور ویژه همکاران، مسابقه نقاشی ویژه فرزندان همکاران و همچنین بازدید از کاخ موزه گلستان از دیگر برنامه های فرهنگی برگزار شده ویژه ایام دهه مبارک فجر در مرکز آمار ایران بود.

اشتراک گذاری
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.