تاریخ انتشار: 04 اردیبهشت 1390
بازدید: 3272
دسته‌بندی:

اولین گرد همایی معاونان برنامه ریزی و مدیران کل آمار و اطلاعات استاندار های کل کشور در سال 90 برگزارشد

اولین گرد همایی معاونان برنامه ریزی  و مدیران کل آمار  و اطلاعات استاندار های کل کشور در سال 90 ، روز چهارشنبه 31 اردیبهشت ماه در مرکز آمار ایران برگزارشد.  
 

دکتر عادل آذر در افتتاحیه این گرد همایی،  با اشاره به  نامگذاری سال 90 به سال جهاد اقتصادی توسط مقام معظم رهبری، از خداوند توفیق خدمتگزاری به  نظام مقدس جمهوری اسلامی خواستار را شد. وی همچنین با توجه به مقارن بودن زمان گرد‌همایی با ایام فاطمیه با  یاری خواستن از بانوی گرانقدر اسلام،   اظهار امیدواری کرد که همه همکاران، فعالان صادقی جهت اعتلای کشور و نظام آماری باشند.
 

رییس مرکز آمار ایران، ‌در ادامه، ضمن تقدیر  ویژه از همکاران معاونت آمار و اطلاعات استانداری‌های استان‌هایی که آزمایش سرشماری در آن‌ها  اجرا شده است، سال 89 را سالی با عملکرد خوب برای مرکز آمار ایران  و همکاران استانی آن  با توجه به اجرای  طرح های عظیمی  همچون هدفمندی یارانه ها، اطلاعات اقتصادی خانوار و آزمایش سرشماری 90  ذکر نمود .
 

دکتر  آذر  همچنین با اشاره به مرجعیت مرکز آمار ایران در ارائه آمار‌های رسمی با توجه به ماده 54 قانون برنامه پنجم، از محول شدن 13 وظیفه مهم  دیگر  از جمله تعیین شاخص های سند چشم انداز، تهیه نقشه جامع علمی کشور و اصلاح الگوی مصرف خبر داد که همگی از مطالبات رهبر معظم انقلاب و مجمع تشخیص مصلحت نظام  می باشند.
 

وی افزود: یکی از مهمترین فعالیت های مرکز  که در واقع نماد مرکز  آمار  است،  سرشماری  می باشد و قطعاً چنانچه ظزفیت‌های حرفه‌ای در این رابطه در مرکز آمار ایران نبود، زمان سرشماری   به 5 سال کاهش نمی‌یافت.  رییس مرکز آمارایران در پایان با  اشاره به  تدوین استراتژی های ده گاه مرکز  آمار ایران ، در راستای تحقق ماموریت  و وظایف ذانی  این مرکز، برنامه ملی آمار و مواد 54 و 68 قانون برنامه پنچم برای هدایت و نظارت بر فعالیت های اماری کشور و ارتقاء نقش و جایگاه مرکز در نظام برنامه ریزی و تصمیم گیری، اظهار امیدواری کرد که عضویت در خانواده مرکز امار ایران، باعث افتخار و غرور هر فردی گردد.
 

 شایان ذکر است، در این گرد همایی  آقای قائمی، معاون طرح های آماری  و آمار های ثبتی مرکز، به مباحثی در رابطه با سرشماری و طرح های آمارگیری پرداخت. همچنین  آقای عوضعلی پور معاون  اقتصادی و محاسبات ملی مباحث مرتبط با حساب های اقتصادی، شاخص قیمت و به هنگام سازی نقشه ها و نظارت و آقای پارسا معاون توسعه، پشتیبانی  و امور استان ها به مباحثی در رابطه با امور مالی  و استان‌ها پرداختندو مباحث مرتبط با طرح جمع آوری آطلاعات اقتصادی  خانوار ها و IT  و همچنین  ارائه برنامه MBO مرکز و استان‌ها  در سال 90  توسط آقایان رضایی ، رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات  و ایزدی مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی، پایش عملکرد  و دبیر خانه شورای عالی آمار  ارائه گردید. برگزاری جلسات کارگروهی نیز  ازدیگر برنامه‌های این گرد همایی بود.
 

 خاطر نشان می‌شود، گرد همایی معاونان برنامه ریزی  و مدیران کل آمار  و اطلاعات استاندار های کل کشور، 2 بار در سال برگزار می گردد.

دکتر عادل آذر در افتتاحیه این گرد همایی، با اشاره به نامگذاری سال 90 به سال جهاد اقتصادی توسط مقام معظم رهبری، از خداوند توفیق خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی خواستار را شد. وی همچنین با توجه به مقارن بودن زمان گرد‌همایی با ایام فاطمیه با یاری خواستن از بانوی گرانقدر اسلام،   اظهار امیدواری کرد که همه همکاران، فعالان صادقی جهت اعتلای کشور و نظام آماری باشند.
 

رییس مرکز آمار ایران، ‌در ادامه، ضمن تقدیر  ویژه از همکاران معاونت آمار و اطلاعات استانداری‌های استان‌هایی که آزمایش سرشماری در آن‌ها  اجرا شده است، سال 89 را سالی با عملکرد خوب برای مرکز آمار ایران و همکاران استانی آن  با توجه به اجرای  طرح های عظیمی همچون هدفمندی یارانه ها، اطلاعات اقتصادی خانوار و آزمایش سرشماری 90  ذکر نمود .
 

دکتر آذر همچنین با اشاره به مرجعیت مرکز آمار ایران در ارائه آمار‌های رسمی با توجه به ماده 54 قانون برنامه پنجم، از محول شدن 13 وظیفه مهم دیگر از جمله تعیین شاخص های سند چشم انداز، تهیه نقشه جامع علمی کشور و اصلاح الگوی مصرف خبر داد که همگی از مطالبات رهبر معظم انقلاب و مجمع تشخیص مصلحت نظام می باشند.
 

وی افزود: یکی از مهمترین فعالیت های مرکز که در واقع نماد مرکز آمار است، سرشماری می باشد و قطعاً چنانچه ظزفیت‌های حرفه‌ای در این رابطه در مرکز آمار ایران نبود، زمان سرشماری   به 5 سال کاهش نمی‌یافت. رییس مرکز آمارایران در پایان با اشاره به  تدوین استراتژی های ده گاه مرکز آمار ایران ، در راستای تحقق ماموریت و وظایف ذانی این مرکز، برنامه ملی آمار و مواد 54 و 68 قانون برنامه پنچم برای هدایت و نظارت بر فعالیت های اماری کشور و ارتقاء نقش و جایگاه مرکز در نظام برنامه ریزی و تصمیم گیری، اظهار امیدواری کرد که عضویت در خانواده مرکز امار ایران، باعث افتخار و غرور هر فردی گردد.
 

 شایان ذکر است، در این گرد همایی آقای قائمی، معاون طرح های آماری و آمار های ثبتی مرکز، به مباحثی در رابطه با سرشماری و طرح های آمارگیری پرداخت. همچنین آقای عوضعلی پور معاون اقتصادی و محاسبات ملی مباحث مرتبط با حساب های اقتصادی، شاخص قیمت و به هنگام سازی نقشه ها و نظارت و آقای پارسا معاون توسعه، پشتیبانی و امور استان ها به مباحثی در رابطه با امور مالی و استان‌ها پرداختندو مباحث مرتبط با طرح جمع آوری آطلاعات اقتصادی خانوار ها و IT و همچنین ارائه برنامه MBO مرکز و استان‌ها در سال 90 توسط آقایان رضایی ، رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و ایزدی مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی، پایش عملکرد و دبیر خانه شورای عالی آمار ارائه گردید. برگزاری جلسات کارگروهی نیز  ازدیگر برنامه‌های این گرد همایی بود.
 

 خاطر نشان می‌شود، گرد همایی معاونان برنامه ریزی و مدیران کل آمار و اطلاعات استاندار های کل کشور، 2 بار در سال برگزار می گردد.

اشتراک گذاری
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.