تاریخ انتشار: 14 اردیبهشت 1399
دسته‌بندی: اخبار آماری
تولید گوشت قرمز در فصل زمستان 1398 در كشتارگاه‌های رسمی كشور به 94.9 هزارتن رسید

تولید گوشت قرمز در فصل زمستان 1398 در كشتارگاه‌های رسمی كشور به 94.9 هزارتن رسید

گزیده نتایج فصل زمستان آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد. بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت قرمز تولید شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در فصل زمستان 1398 جمعاً 94.9 هزار تن گزارش شده، که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با 49.6  هزار تن، 52.3 درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده است. گوشت گوسفند و بره با 36.3 هزار تن، بز و بزغاله با 6.7 هزار تن و سایر انواع دام‌ها با 2.3 هزار تن، به‌ترتیب 38.3 درصد، 7 درصد و 2.4 درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های کشور در زمستان سال ۱۳۹8 با عملکرد فصل مشابه سال ۱۳۹7 نشان‌دهنده افزایش 16 درصدی مقدار تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. افزایش مقدار تولید گوشت نسبت به فصل مشابه سال قبل گوسفند و بره 38 درصد، بز و بزغاله 16 درصد، گاو و گوساله 5 درصد، شتر و بچه‌شتر 25 درصد و کاهش مقدار تولید گوشت برای گاومیش و بچه‌گاومیش 9 درصد بوده است.

نتایج حاصل از این طرح نشان می‌دهد كه تولید گوشت قرمز در كشتارگاه‌ها در فصل زمستان نسبت به فصل پاییز همین سال حدود از 17 درصد افزایش داشته است. 

برای مشاهده متن كامل خبر به فایل پبوست مراجعه كنید.

اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.