تاریخ انتشار: 14 تیر 1399
بازدید: 1707
دسته‌بندی: اخبار سازمانی

بررسی و تبادل نظر در خصوص نتایج حساب‌های منطقه‌ای استان‌ البرز با تكیه بر بخش صنعت

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز: جلسه ی بررسی نتایج حساب‌های منطقه‌ای استان‌ البرز در كلیه بخش‌ها به‌ویژه بخش صنعت، روز چهارشنبه 4 تیرماه 1399 ساعت 10 صبح  با حضور سركارخانم مهندس عربشاهی ریاست محترم سازمان ، جناب آقای دكتر فرامرزی معاون محترم اقتصادی و محاسبات ملی، جناب آقای دكتر رضایی مدیركل محترم دفتر صنعت و زیربنایی و سركار خانم صالحی مدیر كل محترم دفتر حساب‌های اقتصادی از مركز آمار ایران،  جناب آقای محمدی معاون محترم آمار و اطلاعات سازمان، جناب آقای شاه‌محمدی و سركار خانم واعظ‌هوس كارشناسان محترم معاونت آمار در محل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان البرز برگزار شد.

ابتدا آقای محمدی، معاون آمار و اطلاعات سازمان ضمن خیر مقدم خدمت مدعوین محترم به نتایج حساب‌های منطقه‌ای و تغییرات فایل قدیم و جدید اشاره نمودند.

سركار خانم عربشاهی بیان نمودند چرا نتایج حساب‌های ملی سریع منتشر می‌شود، ولی حساب‌های منطقه ای با تأخیر زیاد منتشر می‌شود در حالیكه اطلاعات در استان‌ها به موقع جمع‌آوری و ارسال می‌گردد.

آقای دكتر فرامرزی نكاتی در خصوص حساب‌های ملی بیان داشتند و گفتند در همه جای دنیا بازنگری در حساب‌ها امری رایج و غیر قابل اجتناب است و معمولا 3 تا 5 بار نتایج مورد بازنگری و اصلاح قرار می‌گیرد.

سركار خانم صالحی در پاسخ گفتند برای حساب‌های ملی عموما از اطلاعاتی كه استان‌ها ارسال می كنند استفاده نمی‌شود و از طرح‌های آمارگیری نمونه‌ای قیمت و مقدار استفاده می‌شود و نرخ رشد بر پایه قیمت ثابت محاسبه می‌شود كه داده‌های طرح قیمت در سطح استان اپتیمم نیست و نمی‌توان برای حساب‌های منطقه ای استفاده نمود. همچنین برای برآورده شدن نیاز استان بیان داشتند، استان‌ می‌تواند از مركز آمار درخواست كند كه اطلاعات حساب‌های منطقه ای سال‌های بعد از 95 را  كه هنوز منتشر نشده، به صورت برآورد، كه البته از نظر مركز آمار قابل انتشار نیست، در اختیارشان قرار دهد تا در نیازهای داخلی سازمان مورد استفاده قرار گیرد.

آقای رضایی اختلاف ناشی از اشكالات در چارچوب و خطاهایی كه متعاقبا در آمارگیری طرح صنعت رخ می‌دهد را از جمله دلایل بازنگری و اصلاح نتایج حساب‌ها بیان داشتند.

در پایان آقای فرامرزی بیان نمودند سعی بر این است نتایج حساب‌های منطقه‌ای با سرعت بیشتری منتشر شود و در این خصوص ساز و كارهایی اندیشیده شده است، همچنین گفتند در خصوص استان البرز و بخش صنعت آن در صورت امكان بررسی های بیشتری توسط مركز آمار انجام خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.