تاریخ انتشار: 25 آبان 1399
بازدید: 6
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
بررسی شاخص های اقتصادی حوزه زنان با حضور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی

بررسی شاخص های اقتصادی حوزه زنان با حضور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی

جلسه بررسی شاخص های حوزه زنان، با حضور دکتر حسین زاده، رئیس مرکز آمار ایران و خانم قاسم پور رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، روز شنبه 24 آبان ماه در مرکز آمار ایران برگزار شد.

 در این جلسه آقای محزون، مدیر کل  دفتر جمعیت، نیروی کار و سرشماری مرکز آمار ایران، با اشاره به این که  190 شاخص در حوزه زنان در بخش‌های مختلف  فرهنگی  و اجتماعی ایران توسط مرکز آمار ایران  احصاء و خلاهای موجود در این حوزه بررسی  شده است، گفت:  جمع بندی  شاخص های حوزه زنان  نشان دهنده  این است که  روند توسعه انسانی در ایران رو به پیشرفت است و ایران در این شاخص رتبه نهم منطقه را دارا می باشد.

در ادامه این جلسه  دکتر حسین زاده، رئیس مرکز آمار  ایران،  با بیان این نکته که امروزه در دنیا برای تولید آمار از آمار های ثبتی دستگاه ها استفاده می‌شود، افزود: در خصوص تولید آمار با استفاده از آمار های ثبتی مبنا،  نکته مهم ایجاد آمار های یونیک در بخش های مختلف  و اتصال آن ها به یکدیگر  است که این امر هم بهره وری  بالایی دارد  و هم امکان  خدمات بهتر را  توسط دستگاه های اجرایی  فراهم می کند.

وی افزود:  اتصال سامانه داده ها سبب ارتقاء دولت الکترونیک  و همچنین  صرفه جویی زیاد  در امر تولید آمارها در کشور خواهد شد.

دکتر حسین زاده در ادامه افزود: خوشبختانه مصوبه دولت را در خرداد سال جاری  برای انجام سرشماری ثبتی مبنا   در سال 1405  در کشور داشتیم  که با این مصوبه، با توان بیشتری در این راه حرکت خواهیم کرد و امسال نیز،  ثبت پایه جمعیت عشایر کشور  با همکاری مرکز آمار ایران و سازمان امور عشایر  و با استفاده از اطلاعات  ثبتی 15 دستگاه  اجرایی در روز آمار و برنامه ریزی  رو نمایی شد.

 وی تاکید کرد: انتظار  مرکز آمار ایران  از مجلس شورای اسلامی، تقویت  و ایجاد  نظام داده‌ای کشور  و همچنین جریان تبادل داده ها در کشور است. وی همچنین بر لزوم اصلاح قوانین بر پیشگیری از موازی کاری در تولید و انتشار داده ها تاکید نمود.

 در ادامه این جلسه خانم قاسم پور رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی،  با اشاره به خلا آماری در برخی از شاخص های مربوط به حوزه زنان و خانواده ، افزود:  مکاتباتی در این زمینه با مرکز آمار ایران انجام شده است و یک سری اطلاعات وآمار در این  زمینه از مرکز آمار  گرفته شده است که این آمارها برای برنامهریزی در حوزه زنان ضروری است.

 وی افزود: جمع آوری  آمار و اطلاعات حوزه زنان  نیازمند نقشه راه و تعهد همه دستگاهها است  و نقش مجلس  هم در این حوزه بسیار مهم است. وی بر لزوم همکاری فراکسیون زنان  و کمسیسون  اجتماعی مجلس شورای اسلامی  با مرکز آمار ایران برای تشکیل جلسه مشترک  و ایجاد هماهنگی لازم برای  تهیه نقشه راه حوزه زنان و خانواده و پر کردن خلاهای اطلاعاتی و آماری در این حوزه  تاکید نمود.  شایان ذکر است در پایان این جلسه مقرر شد کمیته مشترکی برای هماهنگی های لازم جهت پیشبرد موارد مطرح شده تشکیل و مشاور رئیس مرکز آمار ایران در امور زنان، پیگیر آن باشد.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.