تاریخ انتشار: 01 آذر 1399
بازدید: 15
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
حضور رئیس مرکز آمار ایران در جلسه شورای  عالی آموزش  و پرورش

حضور رئیس مرکز آمار ایران در جلسه شورای  عالی آموزش  و پرورش

دکتر حسین زاده ،ضمن تاکید بر اهمیت مدرن سازی و ثبتی مبنا شدن نظام آماری کشور گفت: با توجه به مصوبه دولت برای اجرای سرشماری ثبتی مبنا در سال ١٤٠٥ و اهمیت این موضوع، وزارت آموزش و پرورش به عنوان دستگاه پایلوت برای انجام سرشماری ثبتی مبنا در سال ١٤٠٠ انتخاب شده است.

جلسه 983  شورای عالی آموزش  و پرورش ، روز  دوشنبه 26 آبان ماه با حضور آقای حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، دکتر حسین زاده، رئیس مرکز آمار ایران و همچنین آقای محمود امانی، دبیر  کل شورای عالی آموزش و پرورش و سایر اعضاء این شورا تشکیل شد. در این جلسه  گزارش حساب های اقماری  ملی آموزش  توسط رئیس مرکز آمار ایران  ارائه شد. این حساب به سفارش امور آموزش  و پرورش عمومی  و فنی و حرفه ای سازمان برنامه و بودجه کشور و با همکاری پژوهشکده آمار برای پاسخگویی و برآورده ساختن نیاز جامعه علمی، مراکز پژوهشی  و نیز دستگاه‌های  متولی برای سال 1396 تهیه شده است . حساب اقماری آموزش شامل فعالیت های آموزش  در حساب ملی به عنوان  فعالیت اصلی  و همچنین در برگیرنده آموزش به عنوان فعالیت حرفه‌ای سایر فعالیت‌های اقتصادی است.

  رئیس مرکز آمار  ایران در این جلسه، ضمن تاکید بر اهمیت  مدرن سازی و ثبتی مبنا شدن نظام  آماری کشور ، گفت: با توجه به مصوبه دولت  برای اجرای سرشماری ثبتی مبنا در سال 1405 و اهمیت این  موضوع، وزارت آموزش و پرورش  به عنوان  دستگاه پایلوت برای انجام سرشماری ثبتی مبنا در سال 1400  انتخاب شده است. وی افزود:  به مناسبت اول آبان، روز آمار و برنامه ریزی ، وزارت آموزش و پرورش به عنوان یکی از دستگاه های برتر در پیشبرد اهداف نظام آماری کشور، توسط مرکز آمار ایران  انتخاب شده است.

 در این جلسه  همچنین به دستور وزیر آموزش و پرورش مبنی بر همکاری حداکثری این وزارت خانه با مرکز آمار  ایران  برای اجرای پایلوت سرشماری  ثبتی مبنا در سال 1400 ، اشاره شد . گفتنی است در این جلسه مقرر گردید تا در راستای راه اندازی سامانه  آمار های ثبتی مبنا با رویکرد مدرن سازی نظام آماری کشور ، ریز داده های  وزات آموزش و پرورش  در اختیار  مرکز آمار ایران قرار داده  شده و همچنین  سامانه اطلاعات این دستگاه،  به طور کامل به  سامانه  یکتای هویتی( pin ) ، سامانه  محل اقامت  ( lin )   و کسب و کار(bin ) متصل گردد.

 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.