تاریخ انتشار: 27 آذر 1399
دسته‌بندی: اخبار آماری
نشست مشترک‌  مرکز آمار ایران و  مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی  

نشست مشترک‌  مرکز آمار ایران و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی  


نشست مشترک‌  دکتر جواد حسین زاده رئیس مرکز آمار ایران و دکتر زاکانی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه ۱۹ آذر ماه  در محل مرکز پژوهش ها برگزار شد. 

نشست مشترک‌  دکتر جواد حسین زاده رئیس مرکز آمار ایران و دکتر زاکانی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه ۱۹ آذر ماه  در محل مرکز پژوهش ها برگزار شد. 

در این‌ نشست که با حضور   معاونان این دو مرکز برگزار شد، دکتر زاکانی ضمن اشاره به تغییر  رویکردهای مرکز پژوهش های  مجلس شورای اسلامی به عنوان عقل منفصل  مجلس شورای اسلامی گفت:این مرکز فعالیت های مهمی در ارائه مشاوره های تخصصی و تحلیل های مورد نیاز قانونگذاری  کشور  دارد و با رویکرد تحول جدید در طی چند ماه گذشته اقدامات مهمی انجام داده  است که  می توان به تحلیل هایی در زمینه شاخص ها و آمارهای  اقتصادی اشاره کرد که گزارش های آن نیز منتشر می شود.

در ادامه این نشست دکتر حسین زاده با  اشاره به رویکرد مرکز آمار ایران به عنوان مرجع آمارهای رسمی کشور برای حرکت به سمت مدرن سازی نظام آماری و همچنین تصویب اجرای سرشماری ثبتی  در سال ۱۴۰۵ گفت:موضوع استفاده  از داده ها  و اطلاعات ثبتی دستگاه های  اجرایی  کشور در سرشماری ثبتی مبنا  بسیار اهمیت دارد و امروزه کشور های توسعه یافته نیز استفاده از آمار های ثبتی مبنا را مد نظر قرار داده اند.

در این جلسه همچنین معاونان مرکزآمار ایران گزارشی از فعالیت های این مرکز ارائه کردند و در ادامه معاونان مرکزپژوهشهای مجلس شورا ی اسلامی بر اهمیت داده و اطلاعات  استاندارد شده ،به روز و با کیفیت  تاکید نمودند.

گفتنی است در پایان این نشست دو طرف بر تعامل و همکاری بیشتر در استفاده از ظرفیت های موجود تاکید کردند و مقرر شد کمیته ای مشترک برای بازنگری و  تهیه و تدوین تفاهم نامه بین دو طرف تشکیل گردد.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.