تاریخ انتشار: 09 دی 1399
بازدید: 14
دسته‌بندی: اخبار آماری
امضای تفاهم نامه مرکز آمار ایران و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران

امضای تفاهم نامه مرکز آمار ایران و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران

این اولین تفاهم نامه بین مرکز آمار ایران و دستگاه‌های اجرایی است که پس از برگزاری اولین جلسه ستاد ملی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا ۱۴۰۵ که روز چهارشنبه سوم دی ماه در راستای تقسیم وظایف ملی برای دستگاه های اجرایی در زمینه اجرای این سرشماری برگزار شد، به امضا می رسد.

تفاهم نامه همکاری مرکز آمار ایران و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه هشتم دی با حضور دکتر جواد حسین زاده، رئیس مرکز آمار ایران و دکتر سبحانی فر، معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در محل شرکت  ملی پست به امضا رسید. این اولین تفاهم نامه بین مرکز آمار ایران و دستگاه‌های  اجرایی  است که پس از برگزاری اولین جلسه ستاد ملی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا ۱۴۰۵ که روز چهارشنبه سوم دی ماه در راستای تقسیم وظایف ملی برای دستگاه های اجرایی در زمینه اجرای این سرشماری برگزار شد، به امضا می رسد. گفتنی است یکی از ارکان پیشبرد  اهداف  و پروسه سرشماری ثبتی مبنا استفاده از  کد پستی و اطلاعات شرکت  ملی پست است و یکی از ثبت های مهم  نظام آمار های ثبتی توسط شرکت  ملی پست تکمیل خواهد شد.

دکتر سبحانی فر در این جلسه با تاکید بر این که برای برنامه ریزی در هر زمینه ای،  داده های مربوط به آن مهم است و هر چه اطلاعات کامل تر باشد برنامه ریزی بهتری صورت خواهد گرفت،گفت: اطلاعات ثبتی شامل اطلاعات ثابت و اطلاعات جانبی آن  است که اطلاعات ثابت موجود در شرکت ملی پست همان اطلاعات  GNAFاست که در حال تکمیل شدن  است. وی افزود:  سرعت  تکمیل این اطلاعات نیازمند حمایت است  و در این زمینه نیز با دستگاه های دیگر نشست‌هایی داشته ایم تا بتوانیم اطلاعات مورد نیاز  را به صورت آنلاین  تکمیل کنیم.

وی تاکید کرد این تفاهم نامه بهترین فرصتی است که نشانی‌های مکانی گرفته و تکمیل شود تا بتوان در این زمینه به اطلاعات دقیق دست یافت .

آقای سبحانی فر ادامه داد: نتیجه تعاملات موجود این خواهد شد که هم مرکز آمار ایران بتواند برای  اجرای سرشماری ثبتی مبنا از اطلاعات دقیق استفاده کند و هم بانک اطلاعات مکانی تکمیل خواهد شد.

در ادامه این جلسه دکتر حسین زاده با اشاره به اولین جلسه ستاد سرشماری ثبتی مبنا 1405که با حضور وزرا و نمایندگان وزرا  برگزار شدگفت: نکته اصلی  در خصوص اجرای سرشماری ثبتی مبنا،  استفاده از داده‌های ثبتی مبنای دستگاه های اجرایی  از جمله شرکت ملی پست جمهوری  اسلامی  است  که با فعال شدن کمیته‌های اجرایی  و شورای هماهنگی و تلفیق که مرکز آمار ایران  ریاست آن را بر عهده دارد، است، می‌توان علاوه بر  شناسایی عوامل تسریع کننده،  برای تامین اعتبار در جهت  تکمیل داده های مربوطه نیز  قدم های خوبی برداشت و از این نهاد در بالا ترین حد ممکن  در جهت حل  مسائل موجود استفاده کرد.  دکتر حسین زاده در ادامه افزود: در سرشماری سنتی تمرکزکار بر مرکز آمار ایران است و دستگاه‌ها با مرکز آمار همکاری می کنند، اما  در سرشماری ثبتی مبنا، تمرکز بر دستگاه های اجرایی و استفاده  از اطلاعات اداری  آن ها است. رئیس مرکز آمار ایران در پایان، از اجرای پایلوت سرشماری  ثبتی مبنا در سال 1400 خبر داد. وی افزود: در سال 1405سرشماری عمومی نفوس و مسکن با روش ثبتی مبنا  اجرا خواهد شد.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.