تاریخ انتشار: 13 دی 1399
بازدید: 5
دسته‌بندی: تازه‌های نشر
انتشار نسخه الکترونیکی گزارش وضعیت اجتماعی وفرهنگی ایران بهار ١٣٩٩

انتشار نسخه الکترونیکی گزارش وضعیت اجتماعی وفرهنگی ایران بهار ١٣٩٩

مرکز آمار ایران با استناد به رویکرد توسعه آمارهای رسمی کشور، برای نخستین بار در راستای پاسخگویی به نیازهای مسئولین، برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران اقدام به انتشار گزارش اختصاصی فصلی از وضعیت اجتماعی و فرهنگی ایران (بهار ١٣٩٩) با استفاده از اطلاعات آماری ثبتی در دستگاه­های اجرایی و داده­ های حاصل از آمارگیری­های میدانی مرکز آمار ایران نموده است.


آمارهای صحیح در همه ابعاد از جمله حوزه ­های اجتماعی و فرهنگی ابزار شناخت وضع موجود، پیش­ نیاز برنامه ­ریزی و معیار ارزیابی برنامه­ ها هستند. از این ‌رو، تولید و انتشار شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی و ارایه تصویری دقیق از وضعیت جامعه و تغییرات آن در ابعاد فرهنگی و اجتماعی به برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران کمک می‌نماید تا بتوانند با اعمال سیاست­های اجتماعی و برنامه­ ریزی مناسب در جهت ارتقای وضعیت اجتماعی و فرهنگی کشور قدم بردارند.

تحولات شتابان جامعه در عصر حاضر، شرایط اجتماعی و فرهنگی جوامع را نیز متاثر ساخته و برنامه‌ریزان و سیاست­گذاران مربوطه را بیش از هر زمانی نیازمند اطلاعات آماری صحیح، به­ هنگام و به‌روز نموده است. از این حیث، جمع­آوری، رصد و انتشار شاخص­های اجتماعی و فرهنگی در بازه­های زمانی كوتاه ­مدت می­تواند مفید و اثربخش باشد. مرکز آمار ایران با علم به این مهم و با استناد به رویکرد توسعه آمارهای رسمی کشور، برای نخستین بار در راستای پاسخگویی به نیازهای مسئولین، برنامه‌ریزان و سیاست‌گذاران اقدام به انتشار گزارش اختصاصی فصلی از وضعیت  اجتماعی و فرهنگی ایران (بهار ١٣٩٩) با استفاده از اطلاعات آماری ثبتی در دستگاه­های اجرایی و داده­ های حاصل از آمارگیری­های میدانی مرکز آمار ایران نموده است. پایه اطلاعاتی این گزارش فصل می­باشد، ولیکن به­ علت محدودیت داده و همچنین ماهیت برخی متغیرها، در مواردی اطلاعات به صورت نیم­سال یا سالانه ارائه شده است.اطلاعات بیشتر از طریق فایل پیوست قابل دستیابی است.

اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.