تاریخ انتشار: 14 دی 1399
بازدید: 11
دسته‌بندی: اخبار آماری
مرکز آمار ایران در راستای عدالت آموزشی به آموزش و پرورش استان ها تبلت واگذار می‌کند

مرکز آمار ایران در راستای عدالت آموزشی به آموزش و پرورش استان ها تبلت واگذار می‌کند

این تبلت ها در راستای کمک به دانش‌آموزان نیازمند در سراسر کشور که این روزها با مشکلات آموزش مجازی دست و پنجه نرم می کنند و در برخی مناطق کم برخوردار نیز از آموزش مجازی محروم مانده‌اند، به تناسب هر استان ۵۰۰ عدد، واگذار می شود.

طی مراسمی که در روزهای سه شنبه، دوم دی ماه  و دوشنبه هستم دی ماه در محل مرکز آمار ایران و با حضور مدیران کل آموزش و پرورش استان های مازندران  و لرستان برگزار شد ، مرکز آمار ایران تعداد ٥٠٠ عدد تبلت به مدیران کل آموزش و پرورش استان های مازندران و لرستان برای دانش آموزان محروم استان ها واگذار کرد.

این تبلت ها در راستای کمک به دانش‌آموزان نیازمند در سراسر کشور که این روزها با مشکلات آموزش مجازی دست و پنجه نرم می کنند و در برخی مناطق کم برخوردار نیز از آموزش مجازی محروم مانده‌اند، به تناسب هر استان ۵۰۰ عدد واگذار می شود.

در مراسم  واگذاری تبلت به استان مازندران ، جواد حسین زاده ، رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه عدالت آموزشی و رسیدگی به دانش‌آموزان مناطق محروم برای ما بسیار مهم است، گفت: از مدیرکل آموزش وپرورش مازندران و تمامی مدیران کل استان‌ها که به ترتیب این بسته‌ها را دریافت خواهند کرد ، می‌خواهم که کمال دقت را به خرج دهند تا به دست دانش آموزان محروم برسد.

رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه نباید بگذاریم دانش‌آموزی به دلیل نداشتن ابزار هوشمند از آموزش محروم شود، افزود: انشاءالله این اقدامات در زمره باقیات صالحات باشد. همچنین تاکید دارم که مدیران آموزش و پرورش در توزیع تبلت‌ها از شیوه‌های دقیق شناسایی استفاده کنند تا به دست دانش‌آموزانی که واقعا استحقاق دریافت آنرا دارند، برسد.

مدیرکل آموزش وپرورش مازندران نیز در این مراسم که روز سه شنبه دوم دی ماه برگزار شد گفت: پس از آغاز سال تحصیلی جدید، آمار دانش‌آموزانی که در استان به ابزار هوشمند دسترسی نداشتند را جمع‌آوری کردیم که حدود ۴۰هزار دانش‌آموز به این ابزارها دسترسی نداشتند و تاکنون با کمک خیرین حدود ۱۵هزار عدد ملزومات هوشمند تهیه و در بین دانش‌آموزان حائز شرایط توزیع شد که حرکت بزرگی محسوب می‌شود.

علیرضا سعدی پور با بیان اینکه دانش‌آموزان دارای شرایط به دقت مورد بررسی قرار گرفته و اولویت بندی شده‌اند، افزود: نگاه زیبای شما به عدالت آموزشی و توجه به دانش‌آموزان نیازمند، بسیار جای تقدیر دارد و مطمئنا این کمک‌ها در سرنوشت فرزندان این مرز و بوم تاثیرگذار خواهد بود.

همچنین در مراسم  واگذاری تبلت به آموزش و پرورش استان لرستان که در روز دوشنبه ٨ دی ماه برگزار شد ، علیرضا نخعی مدیر کل آموزش و پرورش استان لرستان ضمن تقدیر از تلاش ماندگار مرکز آمار ایران در همراهی با آموزش و پرورش استان گفت : این تبلت ها برای راه اندازی نخستین مدرسه مجازی لرستان در محروم ترین مناطق استان به صورت امانی در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت . وی هدف از ایجاد اولین مدرسه مجازی لرستان را ایجاد محیط های جدید یاددهی و یادگیری با استفاده از فناوری های روز آموزشی و فرصت برابری برای دانش آموزان این مناطق در جهت ارتقای سطح آموزشی و تحقق عدالت آموزشی عنوان کرد.

 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.