تاریخ انتشار: 08 بهمن 1399
بازدید: 8
دسته‌بندی: اخبار آماری
امضای تفاهم نامه مرکز آمار ایران با سازمان نقشه برداری کشور

امضای تفاهم نامه مرکز آمار ایران با سازمان نقشه برداری کشور

در این جلسه دکتر حسین زاده با اشاره به اهمیت و جایگاه اطلاعات مکانی و نقشه در نظام آماری مدرن و با توجه به اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن به صورت ثبتی مبنا درسال ١٤٠٥ ، بر مصوبات اولین جلسه ستاد ملی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا ١٤٠٥ تاکید ورعایت تمامی مفاد این تفاهم نامه را ضروری خواند .

تفاهم نامه همکاری مرکز آمار ایران و سازمان نقشه برداری کشور روز  سه شنبه  هفتم  بهمن با حضور دکتر حسین زاده، رئیس مرکز آمار ایران ، مهندس جعفرزاده ایمن آبادی رئیس سازمان نقشه برداری ، جمعی از معاونین،مدیران و کارشناسان دو سازمان با هدف انجام همكاری‌های مشترك به‌منظور ایجاد هم ‌افزایی در ظرفیت‌ها و قابلیت‌های اطلاعات مکانی و اطلاعات آماری در راستای تقویت نظام برنامه‌ریزی کشور، امضا شد.

در این جلسه دکتر حسین زاده با اشاره به اهمیت و جایگاه اطلاعات مکانی و نقشه در نظام آماری مدرن و با توجه به اجرای  سرشماری عمومی نفوس و مسکن به صورت ثبتی مبنا درسال ١٤٠٥ ، بر مصوبات  اولین جلسه ستاد ملی سرشماری عمومی نفوس و مسکن  ثبتی مبنا ١٤٠٥  تاکید  ورعایت تمامی مفاد این تفاهم نامه را ضروری خواند و گفت : حکمرانی مبتنی بر داده در دهه های اخیر نتایج خوبی برای نظام آمار و برنامه ریزی کشور خواهد داشت.  

رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اهمیت آمایش سرزمین، تهیه اطلس های سرشماری، تهیه  نقشه های مکانی از طریق فراهم کردن زیر ساخت داده های مکانی یکسان و بهنگام از اطلاعات شهری و روستایی را ، مهم و اساسی دانست.

ایشان ضمن برشمردن نقش و جایگاه سازمان نقشه برداری و اطلاعات مکانی در طرح هایی مهم و اساسی نظیر سرشماری ها ، امضای این تفاهم نامه را گامی بلند در راستای گسترش همکاری ها و پیشبرد طرح های ملی مرکز آمار بخصوص سرشماری ثبتی مبنا دانست .

در این جلسه مهندس جعفرزاده ایمن آبادی رئیس سازمان نقشه برداری با بیان اینکه امضای این تفاهم نامه یک اقدام کاملا داوطلبانه در راستای افزایش ارزش افزوده ، رونق اقتصادی و جلوگیری از هزینه هاست و امضای آن در راستای لزوم تعامل بین دستگاه ها بوده و امیدواریم این تفاهم نامه نتایج خوبی در پیش داشته باشد و از موازی کاری جلوگیری شود .  

رئیس سازمان نقشه برداری کشور با بیان این که ژئوپرتال ملی از هدر رفت منابع ملی کشور جلوگیری می نماید، نتیجه آن را در جهت حفظ منافع مردم و مصالح کشور دانست .

وی افزود : قطعاً فقدان اطلاعات مکانی ضربه شدیدی به سایر بخش های کشور وارد خواهد ساخت. در این شرایط درخواست سازمان نقشه برداری از مرکز آمار، راهبری داده ها و اطلاعات ملی در کشور می باشد.

ایشان بر پیگیری جدی مصوبات  این تفاهم نامه از سوی هر دو سازمان تاکید نمود و افزود : مرکز آمار ایران و سازمان نقشه برداری کشور، از بانک اطلاعاتی قابل توجه و ذخایر عظیم آماری و اطلاعات مکانی برخوردار هستند که همچون ثروت ملی در کشور به شمار می رود و همه ما وظیفه داریم آن را حفظ کنیم .

در این جلسه مهندس نصوحی رئیس دفتر نقشه و اطلاعات مکانی مرکز آمار ایران گزارشی از فعالیت های این دفتر در زمینه تهیه نقشه ها و اطلاعات مکانی ارائه دادند.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.