تاریخ انتشار: 06 اسفند 1399
بازدید: 2
دسته‌بندی: اخبار آماری

گزیده نتایج آمارگیری از دامداری‌های كشور 1399 منتشر شد

مطابق نتایج این طرح، بیشترین تعداد «گوسفند و بره» به ترتیب در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی؛ بیشترین تعداد «بز و بزغاله» در استان‌های فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان؛ و بیشترین تعداد «گاو و گوساله» در دامداری‌های استان‌های آذربایجان شرقی، مازندران و آذربایجان غربی نگهداری شده است.

نتایج این طرح آمارگیری که در پاییز سال‌جاری در سطح کشور به مرحله اجرا در آمد نشان می‌دهد که تعداد 1.3 میلیون بهره‌برداری دارای دام در سطح كشور وجود دارد که در پاییز سال‌جاری، به پرورش و نگهداری از 46.6 میلیون رأس «گوسفند و بره،» 16.7 میلیون رأس «بز و بزغاله» و 5.3 میلیون رأس «گاو و گوساله» می‌پرداختند.

مطابق نتایج این طرح، بیشترین تعداد «گوسفند و بره» به ترتیب در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی؛ بیشترین تعداد «بز و بزغاله» در استان‌های فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان؛ و بیشترین تعداد «گاو و گوساله» در دامداری‌های استان‌های آذربایجان شرقی، مازندران و آذربایجان غربی نگهداری شده است.

بر اساس نتایج این طرح، طی 365 روز منتهی به آبان سال‌جاری، 8.2 میلیون تن شیر در دامداری‌های کشور تولید شده است که به‌ترتیب استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و تهران بیش‌ترین سهم را در تولید شیر دام در کشور دارند.

در همین مدت تعداد 16.2 میلیون رأس انواع دام برای تولید گوشت قرمز توسط بهره‌برداری‌های پرورش دهنده دام در کشور عرضه شده است که شامل 11.5 میلیون رأس «گوسفند و بره»، 3.6 میلیون رأس «بز و بزغاله» و 1.1 میلیون رأس «گاو و گوساله» بوده است.

میزان مصرف خوراک دام به‌صورت تعلیف دستی طی 365 روز منتهی به زمان آمارگیری، 42.8 میلیون تن برآورد شده است که شامل شامل 30 درصد كاه، 19 درصد یونجه، شبدر و اسپرس خشك، 16 درصد جو، 9 درصد ذرت سیلو شده، 8 درصد سبوس، 7 درصد كنسانتره آماده و 11 درصد سایر انواع خوراك دام بوده است.

اطلاعات این نشریه به همراه داده‌های آماری دیگر، از طریق درگاه ملی آمار به آدرس اینترنتی www.amar.org.ir قابل دسترس برای علاقه‌مندان می‌باشد.

اشتراک گذاری
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.