تاریخ انتشار: 18 اسفند 1399
بازدید: 6
دسته‌بندی: اخبار آماری

حساب‌های منطقه‌ای سال ١٣٩٧ منتشر شد

جدیدترین نتایج برای سال ١٣٩٧ تهیه شده است که براساس آن ارزش افزوده استان‌های كشور و فرامنطقه‌ای به قیمت‌های جاری، در قالب ٨٢ بخش اصلی و هماهنگ با حساب‌های ملی در مسیر درگاه ملی آمار، داده‌ها و اطلاعات آماری، حساب‌های ملی و منطقه‌ای، حساب‌های منطقه‌ای قابل دسترس است.

اصول تهیه حساب‌های منطقه‌ای از نقطه‌نظر تعاریف و مفاهیم، طبقه‌بندی‌ها و روش‌های محاسبات همانند حساب‌های ملی منطبق بر راهکارهای ارائه‌شده در دستورالعمل سیستم حساب‌های ملی ( SNA ) می‌باشد. هدف اصلی تهیه حساب‌های منطقه‌ای، محاسبه متغیرهای کلان اقتصادی هریک از استان‌های کشور در دوره زمانی معین (یک ساله) می‌باشد. با استفاده از این متغیرها می‌توان وضعیت اقتصادی استان‌ در آن دوره یا مقطع زمانی خاص و همچنین توان‌ اقتصادی‌ آن را ‌نشان داد. محاسبه محصول ناخالص داخلی استان مهم‌ترین کمیت کلان اقتصادی بدست آمده از این محاسبات می‌باشد.

مرکز آمار ایران بعنوان تنها مرجع تهیه حساب‌های ملی و منطقه‌ای، تهیه این حساب را از سال ١٣٧٩ در دستور کار خود قرار داده است. جدیدترین نتایج برای سال ١٣٩٧ تهیه شده است که براساس آن ارزش افزوده استان‌های كشور و فرامنطقه‌ای به قیمت‌های جاری، در قالب ٨٢ بخش اصلی و هماهنگ با حساب‌های ملی در مسیر درگاه ملی آمار، داده‌ها و اطلاعات آماری، حساب‌های ملی و منطقه‌ای، حساب‌های منطقه‌ای قابل دسترس است.

اشتراک گذاری
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.