تاریخ انتشار: 12 خرداد 1400
بازدید: 19
دسته‌بندی: اخبار آماری
 متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب درمناطق شهری کشور– اردیبهشت ١٤٠٠

متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب درمناطق شهری کشور– اردیبهشت ١٤٠٠

در گروه نان و غلات، اقلام "شیرینی خشک" با ٣,٨ درصد ، "رشته آش" با ٣.٤ و "برنج ایرانی درجه یک" با ١.٩ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در اردیبهشت ماه ١٤٠٠ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام "شیرینی خشک" با ٣,٨ درصد ، "رشته آش" با ٣.٤ و "برنج ایرانی درجه یک" با ١.٩ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، اقلام "ماهی قزل آلا" با ٢,١ درصد، "گوشت گاو یا گوساله" با ٢.٠ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. همچنین در این گروه قیمت " مرغ ماشینی" با ٥.٥ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته است.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "شیر خشک" با ٢,٤ درصد، "ماست و دوغ پاستوریزه" با ١.٩ درصد بوده است. همچنین در این گروه قیمت "تخم مرغ ماشینی" با ١١.٤ درصد و "روغن نباتی جامد" با ٣.٤ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند.

میوه و خشكبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت مربوط به "لیمو ترش" با ٥,٨ درصد و "پسته" با ١.٣ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است. همچنین در این گروه قیمت "خربزه" با ٣٨.٣ درصد،"هندوانه" با ٢٩.٦ درصد ،"موز" با ١٨.٥ درصد و "پرتقال" با  ١٧ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت مربوط به "نخود" با ٧,٦ درصد، "هویج فرنگی" با ٦.٩ درصد، "لپه و لوبیا چیتی" با ٦ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است. همچنین در این گروه قیمت اقلام "خیار" با ٢٢.٨ درصد، "بادمجان" با ١١.٣ درصد و "کدو‌‌‌سبز" با ٧.٥ درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت مربوط به "نوشابه گازدار" با ٧,٩ درصد، "قند" با ٥.٦ درصد و "شکر" با ٣,٥ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است.

برای مشاهده اطلاعات تفصیلی به فایل پیوست مراجعه کنید.

فایل اصلاح شده به پیوست  قابل مشاهده است.

اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.