تاریخ انتشار: 14 مهر 1400
بازدید: 4
دسته‌بندی: اخبار آماری
 بیش از سیزده درصد از افراد پانزده ساله و بیشتر در سال ١٣٩٩، به سینما رفته‌اند..۱

بیش از سیزده درصد از افراد پانزده ساله و بیشتر در سال ١٣٩٩، به سینما رفته‌اند..۱

این آمارگیری در سال ١٣٩٩، برای افراد ١٥ ساله و بیشتر گونه ای طراحی شده است که نتایج به تفکیک تمام استان ها قابل ارایه است. در این آمارگیری به ٤٣٧٠٠ خانوار شهری و ١٨٨٦٠ خانوار روستایی و در کل به ٦٢٥٦٠ خانوار مراجعه شده و اطلاعات مرتبط با حوزه کتاب و نشریات، موسیقی، شبکه های اجتماعی، فعالیت های ورزشی، تغذیه، سرمایه اجتماعی و ... افراد ١٥ ساله و بیشتر اخذ شده است.

     طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار از طرح‌های آماری جدید مركز آمار ایران است كه با هدف شناخت فعالیت‌ها و رفتارهای فرهنگی خانوارها و استفاده از آن برای برنامه‌ریزی‌های فرهنگی كشور طراحی شده است.

این آمارگیری در سال ١٣٩٩، برای افراد ١٥ ساله و بیشتر گونه ­ای طراحی شده است که نتایج به تفکیک تمام استان ­ها قابل ارایه است. در این آمارگیری به ٤٣٧٠٠ خانوار شهری و ١٨٨٦٠ خانوار روستایی و در کل به ٦٢٥٦٠ خانوار مراجعه شده و اطلاعات مرتبط با حوزه کتاب و نشریات، موسیقی، شبکه ­های اجتماعی، فعالیت­های ورزشی، تغذیه، سرمایه اجتماعی و ... افراد ١٥ ساله و بیشتر اخذ شده است.

مهمترین یافته­ های طرح در حوزه­های سینما، تئاتر و کنسرت به شرح زیر می­باشد:

الف‏- سینما

‏  در یک سال منتهی به زمان آمارگیری ٤‏/١٣درصد از افراد ١٥ساله و بیش‌تر اظهار نمودند که به سینما رفته­ اند. ٣٣درصد ازاین افراد، یک بار به سینما رفته ­اند که بالاترین درصد، و ٦‏/٤درصد، از این افراد پنج بار به سینما رفته­ اند که کمترین درصد را به خود اختصاص داده ­اند.

 

‏٩‏/٥٤ % این افراد با خانواده، ٨‏/٤١ % با دوستان، ٥‏/٢ % به تنهایی و ٨‏/٠ % با سایر افراد در سینما حضور یافته ­اند.

 

‏ اولویت تماشای گونه(ژانر)های فیلم­‌ سینمایی، در تماشا سینما، برای افراد ١٥ ساله و بیشتر، به ترتیب اجتماعی با ٥٨,٥ %، کمدی با ٥٧.٩% ، دفاع مقدس با ٧.٥%، کودک و نوجوان با ٦.٧% و سایر با ٢١.٥%  بوده است.

ب‏- تئاتر:

‏  در یک سال منتهی به زمان آمارگیری ٣‏/٣درصد از افراد ١٥ساله و بیش‌تر به تماشای تئاتر رفته­ اند. ٥‏/٤٤درصد از این افراد ، یک بار به تماشای تئاتر رفته ­اند که بالاترین درصد و ٣درصد نیز پنج بار به تئاتر رفته ­اند که کمترین درصد را به خود اختصاص داده ­اند.

ج‏- کنسرت:

‏   در یک سال منتهی به زمان آمارگیری ٤درصد از افراد ١٥ساله و بیش‌تر به کنسرت رفته ­اند. ٥‏/٥٣درصد از این افراد ، یک بار به کنسرت رفته ­اند که بالاترین درصد و ٦‏/١درصد نیز پنج بار به کنسرت رفته ­اند که کمترین درصد را به خود اختصاص داده ­اند.

شایان ذکر است نتایج تفصیلی این طرح به زودی در درگاه ملی آمار ایران به نشانی  www.amar.org.ir قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.