در سال ١٣٩٩، ٨/٧٣ درصد از افراد ١٥ ساله و بیشتر موسیقی گوش کرده اند
موسیقی پاپ ایرانی بیشترین طرفدار را بین افراد ١٥ساله و بیشتر داشته است، پس از آن موسیقی سنتی قرار داشته است.
طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوار از طرحهای آماری جدید مركز آمار ایران است كه با هدف شناخت فعالیتها و رفتارهای فرهنگی خانوارها و استفاده از آن برای برنامهریزیهای فرهنگی كشور طراحی شده است.
این آمارگیری در سال ١٣٩٩، برای افراد ١٥ ساله و بیشتر گونهای طراحی شده است که نتایج به تفکیک تمام استانها قابل ارایه است. در این آمارگیری به ٤٣٧٠٠ خانوار شهری و ١٨٨٦٠ خانوار روستایی و در کل به ٦٢٥٦٠ خانوار مراجعه شده و اطلاعات مرتبط با حوزه کتاب و نشریات، موسیقی، شبکههای اجتماعی، فعالیتهای ورزشی، تغذیه، سرمایه اجتماعی و ... افراد ١٥ ساله و بیشتر اخذ شده است.
مهمترین یافتههای طرح در حوزه موسیقی به شرح زیر میباشد:
- در سال ١٣٩٩، ٨/٧٣ درصد از افراد ١٥ ساله و بیشتر موسیقی گوش کرده اند.
- موسیقی پاپ ایرانی بیشترین طرفدار را بین افراد ١٥ساله و بیشتر داشته است. پس از آن موسیقی سنتی قرار داشته است.
- سرانه زمان گوش كردن به موسیقی افراد ١٥ ساله و بیشتر، ٣ساعت و ٢٩دقیقه در هفته، به عبارت دیگر ٢٩ دقیقه و٥١ ثانیه در روز بوده است.
-در بین وسایل گوش دادن به موسیقی، تلفن همراه با ٥٩/٥درصد بیشترین وسیله برای گوش كردن به موسیقی بوده است.
-بیشترین سرانه گوش دادن به موسیقی مربوط به استان خراسان شمالی با ٦ ساعت و ١٤ دقیقه و کمترین سرانه مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ١ ساعت و ٩ دقیقه، بوده است.
شایان ذکر است نتایج تفصیلی این طرح به زودی در درگاه ملی آمار ایران به نشانی www.amar.org.ir قرار خواهد گرفت.