اطلاعات مدیران مرکز

 حمیدرضا صدرایی

  حمیدرضا صدرایی

ذیحساب و مدیرکل امور مالی
شرح وظایف

ـ مدیریت ، برنامه ریزی و اجرای تنظیم و تدوین اهداف ، برنامه‌ها و نظام های مرتبط با مأموریت اداره کل در راستای مأموریت و اهداف کلان مركز آمار ایران
2ـ مدیریت ، برنامه ریزی و انجام مطالعات علمی – کاربردی به منظور پیش بینی و نیازسنجی ، شناسایی و دستیابی به نظام ها و مکانیزم های مالی نوین - كاربردی به منظور پوشش خلاء های مورد نیاز درحوزه امور مالی با رعایت قوانین و مقررات ملی
3ـ مدیریت ، برنامه ریزی و ارایه نقش تخصصی اداره کل در نیازسنجی ، شناسایی ، طراحی و تعریف نظام ها و زیر ساخت های مربوط به حوزه امور مالی به منظور ارتقاء و بهبود امور
4ـ مدیریت،برنامه ریزی و هدایت عناصر و عملیات در حوزه امور مالی در خصوص ایجاد یکپارچگی و هماهنگ سازی سیستم ها، روش ها و دستورالعمل های قانونی (و داخلی مرکز) در فرایندهای مرتبط با حوزه تخصصی
5ـ مدیریت ، نظارت و هماهنگی در اجرای مقررات مالی و محاسباتی ، رویه‌ها، روشها و مصوبات مالی در حوزه تعیین شده
6ـ مدیریت ، برنامه ریزی و اجرای امور در خصوص انجام امور مالی و محاسباتی ، نگهداری ، تنظیم و كنترل انواع حساب ها ی مركز بر طبق قوانین ومقررات مالی
7ـ مدیریت ، برنامه ریزی و اجرای امور در خصوص پیگیری و اخذ تخصیص اعتبارات مصوب از وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهور
8ـ مدیریت ، برنامه ریزی و اجرای امور در خصوص تأمین اعتبارات مركز
9ـ مدیریت و مشاركت در تخصیص اعتبارات مركز بر طبق قوانین ومقررات مالی
10ـ مدیریت ، برنامه ریزی و اجرای امور در خصوص درخواست وجه از خزانه به منظور انجام پرداخت های مركز
11ـ مدیریت و نظارت بر پرداخت اعتبارات هزینه ای و تملك دارایی های سرمایه ای مركز ( پس از طی مراحل تشخیص ، تأمین اعتبار ، تعهد ، تسجیل و حواله با اعمال نظارت مالی )
12ـ مدیریت ، برنامه ریزی و اجرای امور در خصوص درخواست افتتاح حساب های بانكی مورد نیاز مركز از خزانه و نظارت بر انجام امور از طریق حساب های بانكی بر طبق قوانین ومقررات مالی
13ـ مدیریت ، برنامه ریزی و اجرای امور در خصوص ثبت،نگهداری، نظارت،حفظ و حراست تحویل و تحول وجوه نقدینه ها، سپرده ها، اسناد، دفاترمالی و اوراق بهادار
14ـ مدیریت ، برنامه ریزی و اجرای امور در خصوص وصول و ایصال در آمدهای مركز برحسب قوانین و مقررات مربوط
15ـ مدیریت ، برنامه ریزی و اجرای امور در خصوص وصول و ارسال به موقع كسورات قانونی مركز و ارائه به موقع آنها به مراجع ذیربط و اخذ مفاصاحساب
16ـ مدیریت و نظارت بر نگهداری حساب اموال و دارائی‌های دولتی در مرکز
17ـ نظارت و كنترل بر حسن اجرا و انتخاب عاملین ذیحساب ، امین اموال و رییس اداره دریافت و پرداخت
18ـ مدیریت ، برنامه ریزی و اجرای امور در خصوص تهیه، تنظیم و ارسال گزارش‌های لازم به وزارت امور اقتصادی و دارایی و دیوان محاسبات كشور
19ـ همكاری و مشاركت با اداره كل توسعه منابع انسانی و پشتیبانی در پرداخت حقوق، مزایا وكلیه مطالبات شاغلین، بازنشستگان و موظفین مركز
20ـ مدیریت ، برنامه ریزی در خصوص طراحی ، تهیه ، جاری ساختن و بهنگام سازی زیر ساخت های نظام مالی مركز، نظارت بر اجرا و هدایت عناصر اجرایی آنها در راستای تحقق اهداف آن نظام در مركز
21ـ مدیریت ، برنامه ریزی و اجرای امور در خصوص استقرار، نگهداری و استفاده از سیستم‌های مكانیزه مالی نوین و كارآمد به منظور ارایه خدمات و مستند سازی بهینه در حوزه مالی مركز
22ـ شركت در جلسات مناقصه و مزایده و ترك تشریفات مناقصه و كمسیون بلامحل و سایر جلسات مرتبط با امور مالی مركز
23ـ مدیریت ارایه مشاوره های تخصصی در زمینه امور مالی به واحدهای سازمانی در مركز
24ـ مدیریت،هماهنگی و اجرای پروژه های تخصصی-کاربردی-آسیب شناسی در زمینه امور مالی به منظور بررسی نظام های استقرار یافته،طرحهای اجرا شده ، قوت ها ، ضعف ها ، عدم موفقیت ها در راستای بهبود و ارتقاء حوزه ذیربط
25ـ مدیریت تدوین و اطلاع رسانی آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های تخصصی و اجرایی مرتبط در حوزه امور مالی در مركز
26ـ مدیریت برقراری تعامل و ارتباط با مراجع قانونی ، دستگاه های اجرایی ، و نهادهای ذیربط
27ـ مدیریت ذخیره ، مستندسازی و آرشیو اطلاعات ، مدارک و اسناد ، در حوزه امور مالی و اهتمام در ایجاد پایگاه اطلاعات مالی- با محوریتIT - با همكاری و مشاركت"مركز فناوری اطلاعات و ارتباطات"

تاریخ به‌روزرسانی: 19 تیر 1403