آمارهای جمعیتی و اجتماعی
آمارهای اقتصادی
آمارهای فرابخشی و محیط زیست
روششناسی و زیرساختهای آماری
سرشماریها
اطلاع رسانی
ارتباط با ما
شرح وظایف
1ـ ـ همکاری و مشاركت در امر سیاستگذاری مدیریت روابط عمومی و همكاری های بینالملل مركز آمار ایران 2ـ مدیریت ، برنامه ریزی و اجرای تنظیم و تدوین اهداف ، برنامهها و نظام های مرتبط با مأموریت دفتر در راستای مأموریت و اهداف کلان مركز آمار ایران 3ـ مدیریت ، برنامه ریزی و اجرای مطالعات علمی – پژوهشی و تطبیقی به منظور دستیابی به سیستم ها و روش های نوین و كاربردی در حیطه ی روابط عمومی و همكاری های بین الملل 4ـ هماهنگی امور مرتبط به حوزه ریاست ، امور مراجعان حوزه ، دبیرخانه حوزه ریاست ، برنامه ملاقات با ریاست مركز ، كمسیون ها ، جلسات و پیگیری و هماهنگی آنها 5ـ مدیریت و هماهنگی در ابلاغ مصوبات، بخشنامهها، پیامها و دستورات صادره به واحدهای تابعه، مقامات، سازمانها و مراجع مرتبط و پیگیری آنها 6ـ مدیریت شناسایی ، تکمیل و بروز رسانی اطلاعات داخل و خارج از مركز كه بر فعالیت عملكرد آن تأثیر گذارد ، و تهیه و تحلیل گزارشات موضوعی ارجاعی و تحقیقی و ارایه نتایج آن به ریاست و مقامات مربوط در مركز 7ـ مدیریت و هماهنگی برقراری ارتباط و تعامل با مراجع ، دستگاه ها و مراكز داخلی به منظور دریافت و شناخت آگاهی از قوانین ملی و بینالمللی ، سیاستها و خطمشیهای انتشاراتی ، تبلیغاتی و اطلاع رسانی دولت جمهوری اسلامی ایران 8ـ مدیریت و هماهنگی برقراری ارتباط مستمر میان ریاست و كاركنان مركز 9ـ مدیریت و هماهنگی ارتباطات مردمی 10ـ ارایه نقش سخنگویی مركز آمار ایران ، و در اختیار گذاشتن طرح ها و برنامه های ملی مرکز در سطح افکار عمومی 11ـ مدیریت برقراری نظام و اجرای سنجش افکارعمومی 12ـ مدیریت و هدایت عناصر و عوامل عملیات و روابط رسانه ای و اجتماعی مرکز آمار ایران در موارد : 12ـ1ـ اطلاع رسانی درباره اهداف،فعالیت ها، وظایف وخدمات مركز به جامعه و مخاطبین خاص از طرق مختلف 12ـ2ـ سنجش و بررسی واكنش اخبار واطلاعات مرتبط در رسانههای ارتباط جمعی و تهیه پاسخ و توضیح در موارد لازم 12ـ3ـ انجام مصاحبههای مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی مسئولین مرکز آمار ایران 12ـ4ـ درج اخبار مرتبط در روزنامه ها ، مجلات علمی و وسایل ارتباط جمعی كشور 12ـ5ـ تهیه فیلم، عکس و گزارشهای خبری در زمینه اطلاعات آماری منتشر شده همایشها، گردهماییها و سمینارها 13ـ مدیریت و هماهنگی درج و بروز رسانی اخبار و اطلاعات مرتبط با مرکز در پایگاه اطلاع رسانی الكترونیك داخلی و خارجی مركز ، با همكاری و مشاركت مركز فناوری اطلاعات و ارتباطات 14ـ مدیریت و نظارت برامور مرتبط با نشر چاپی و الكترونیكی، مستند سازی و اطلاع رسانی اطلاعات وآمار تولید شده توسط واحدهای مركز در قالب : اطلاعات و آمار ، نشریات ، سالنامه آماری ، نتایج طرحهای آماری اجرا شده ، فایل های اطلاعاتی، مبتنی بر سیاستهای مصوب چاپ و نشر مركز آمار ایران 15ـ مدیریت و هماهنگی امور مربوط به انتشار نشریات آماری از کسب مجوز از مراجع قانونی ( وزارت ارشاد ، دریافت شابك و...) تا انتشار آن در جامعه خاص ( مقامات ، دستگاه ها و...) و عمومی (امور مشتركین ) كشور 16ـ مدیریت و نظارت برامور مرتبط با برگزاری مراسم (برگزاری همایشها، گردهماییها و سمینارها) و تشریفات 17ـ مدیریت و نظارت برمستند سازی و آرشیو مواد دیداری ، شنیداری و نوشتاری مرتبط با حوزه روابط عمومی و همكاری های بین الملل مبتنی بر IT 18ـ همكاری و مشاركت در طراحی ، برنامه ریزی و اجرای فعالیت های مشخص و حرفه ای ، تبلیغات و امور فرهنگی در راستای ارتقاء سواد آماری ، ترویج و نهادینه كردن فرهنگ آماری در سطح كشور با همکاری و مشارکت دفتر برنامه ریزی ، پایش عملکرد و دبیرخانه شورایعالی آمار 19ـ مدیریت و هماهنگی طراحی و اجرای فعالیت های مشخص و حرفه ای به منظور معرفی شناسه (برند) مركز آمار ایران و اعتماد سازی نسبت به آن به جامعه خاص(سیاستگذاران و نهادهای قانونی و نظام حرفه ای آمار) و جامعه عام (عموم مردم) در سطح كشور 20ـ مدیریت و هدایت عناصر و عوامل عملیات و روابط مرتبط در همكاری های بین المللی مرکز آمار ایران در موارد : 20ـ1ـ ایجاد ارتباط مستمر با سازمان های بین المللی ، مراكز آماری و تحقیقاتی كشورها به منظور پوشش خلاء های اطلاعاتی ، مبادله اطلاعات ، مستندات ، روشها و تكنیكهای آماری مورد عمل در سایر كشورها 20ـ2ـ مرتبط ساختن واحدهای سازمانی مرکز با مراجع ، سازمان های بین المللی ، مراكز آماری و تحقیقاتی كشورها در امور مشترک و توزیع و ارسال پرسشنامههای دریافتی از آن مراجع 20ـ3ـ مطالعه و بررسی آمارهای بینالمللی و تهیه گزارشهای تطبیقی و تخصصی 20ـ4ـ انجام هماهنگی های لازم برای انعقاد تفاهم نامه همکاری با مجامع آماری و سازمانهای بینالمللی و پیگیری آنها 20ـ5ـ مبادله اطلاعات ، كتب و نشریات فنی – تخصصی و آماری 20ـ6ـ طراحی ، برنامه ریزی و هماهنگی تعریف و برگزاری کارگاهها و دورههای آموزشی بینالمللی ، سمینارهای علمی و اجلاسهای مختلف منطقهای و بینالمللی 20ـ7ـ برنامه ریزی ، هماهنگی و هدایت كلیه امور مربوط به میهمانان خارجی 20ـ8ـ شرکت در جلسات هیأت خارجی با مسئولان مرکز طبق دستورات صادره و همكاری و مشاركت در تهیه و تنظیم مدارك و گزارشهای لازم به نمایندگان مركز جهت طرح در مجامع خارج از مركز 20ـ9ـ ترجمه فرمها، پرسشنامهها ، دستورالعملها، نتایج سرشماریها، آمارگیریها ، مقالات علمی و آماری طبق دستورات صادره 20ـ10ـ همكاری و هماهنگی های لازم در امر ترجمه متون ، مقالات و نشریات مورد نیاز مركز 20ـ11ـ ترجمه و ویرایش سالنامه آماری کشور و سایر نشریات مرکز به زبان انگلیسی 20ـ12ـ انجام اقدامات لازم جهت اعزام همکاران به سمینارها، کارگاهها و بورسهای آموزشی خارج از کشور 21ـ مدیریت ارایه مشاوره های تخصصی در زمینه های روابط عمومی و همكاری های بین الملل به واحدهای تولید آمار در مركز آمار و دستگاههای اجرایی 22ـ مدیریت ، هماهنگی و اجرای پروژه های مرتبط در حوزه های روابط عمومی و همكاری های بین الملل ، و بررسی نتایج طرحهای کاربردی – پژوهشی اجرا شده ، آسیب شناسی ضعف / عدم موفقیت ها و بهبود طرح ها و پروژه های مرتبط در حوزه های روابط عمومی و همكاری های بین الملل در مركز آمار ایران 23ـ مدیریت پژوهش و برنامه ریزی در راستای طراحی فعالیتهای جدید در قالب طراحی ، استقرار و جاری ساختن نظام های نوین در حوزه روابط عمومی و همكاری های بین الملل 24ـ هماهنگی و اجرای امور مرتبط با تدوین آییننامهها و دستورالعملهای تخصصی و اجرایی مرتبط در حوزه های روابط عمومی و همكاری های بین الملل در مركز آمار ایران 25ـ مدیریت جاری ساختن نظام مدیریت دانش تخصصی و بهره وری و نوآوری مبتنی بر سیستم های نوین و کاربردی- با محوریت IT – پایش و ارزیابی منابع اطلاعاتی بروز و کاربردی ، و اطلاع رسانی نتایج به صورت مقالات علمی – کاربردی در جامعه آماری كشور 26ـ همكاری و مشاركت در طراحی و تهیه نرم افزارهای مرتبط با روابط عمومی و همكاری های بین الملل با مركز فناوری اطلاعات و ارتباطات 27ـ مدیریت ذخیره و مستندسازی اطلاعات ، مدارک و سیستمهای مرتبط با حوزه تخصصی و اهتمام در ایجاد پایگاه مطالعات كاربردی در زمینه اطلاعات و آمارهای بخش های روابط عمومی و همكاری های بین الملل با محوریت IT