تاریخ انتشار: 26 شهریور 1403
بازدید: 8
 مديركل دفتر كشاورزي مركز آمار ايران به تشريح برنامه‌هاي سرشماري عمومي كشاورزي سال ۱۴۰۳ در كشور و استان آذربايجان شرقي پرداخت

مديركل دفتر كشاورزي مركز آمار ايران به تشريح برنامه‌هاي سرشماري عمومي كشاورزي سال ۱۴۰۳ در كشور و استان آذربايجان شرقي پرداخت

ابوطالب عزیزی: از اركان امنيت غذايي، افزايش كمي و كيفي توليد محصولات كشاورزي است و گردآوري آمار دقيق و بهنگام لازمه تصميم‌گيري و برنامه‌ريزي صحيح است.

به گزارش روابط عمومي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي آذربايجان شرقي، ابوطالب عزيزي در هشتمين جلسه شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان اظهار كرد: سرشماري عمومي كشاورزي سال جاري يكي از مهمترين سرشماري‌هايي است كه در كل كشور انجام مي‌گيرد.

وي افزود: از اركان امنيت غذايي، افزايش كمي و كيفي توليد محصولات كشاورزي است و گردآوري آمار دقيق و بهنگام لازمه تصميم‌گيري و برنامه‌ريزي صحيح است.

عزيزي توضيح داد: سرشماري كشاورزي اطلاعات مهمي را از فعاليت‌هاي كشاورزي كشور در سطح كوچكترين واحد جغرافيايي ارائه مي دهد كه اين اطلاعات تنها با اجراي سرشماري قابل حصول است و با توجه به  فاصله گرفتن از آخرين سرشماري و تحولات سريع بخش كشاورزي، اجراي سرشماري در سال ۱۴۰۳ ضرورتي اجتناب ناپذير است. 

مديركل دفتر كشاورزي مركز آمار ايران در عين حال خاطرنشان ساخت: در سرشماري‌هاي آتي شيوه اجراي سرشماري به صورت ثبتي مبنا خواهد بود. 

وي در ادامه با اشاره به جايگاه ممتاز استان آذربايجان شرقي در بخش كشاورزي كشور به تشريح سهم و رتبه استان در بخش هاي مختلف كشاورزي كشور پرداخت.

عزيزي تصريح كرد: با توجه صدور فرمان اجراي سرشماري توسط رئيس جمهور، اجراي سرشماري عمومي كشاورزي يك طرح ملي است و اجراي مطلوب آن نيازمند همكاري صميمانه سازمان‌ها و نهادهاي انقلاب اسلامي  در تامين تمهيدات مورد نياز است. 

مديركل دفتر كشاورزي مركز آمار ايران همچنين بر ضرورت هماهنگي براي جلب همكاري و مشاركت هر چه بيشتر مردم در اجراي اين سرشماري تاكيد كرد.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.