رسانه های جمعی:
دراین فصل اطلاعات مربوط به رسانههای جمعی ارائه می شود. این اطلاعات در حوزه رسانههای دیداری و شنیداری و مطبوعات تعریف میشود.
تهيه منظم آمار مربوط به برنامههاي راديو و تلويزيون از سال 1345 آغاز گرديد. و به صورت سالانه توسط مرکز آمار و اطلاعات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران انتشار مییابد. تهيه آمار مربوط به بخش مطبوعات نیز به صورت جامع براي نخستين بار براساس "طرح بررسي نشريات كشور" در سال 1349 توسط مركـز آمار ايران صورت گرفت. اين وظيفه در حال حاضر به عهده اداره مطبـوعات داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي ميباشد.
براي اطلاع از تعاريف و مفاهيم آماري مرتبط با موضوع، ميتوانيد از منابع زير استفاده نماييد:
نكته: تعاريف و مفاهيم آماري در گذر زمان ممكن است تغيير نمايد، لذا پيش از استفاده از آمارها حتماً اين مسأله را مورد توجه قرار دهيد.