اطلاعات مدیران مرکز

 غلامرضا گودرزی

  غلامرضا گودرزی

رئیس مرکز آمار ایران

شرح وظایف:
1- تنظیم و تدوین اهداف، خط‌مشی‌ها و برنامه‌های مرتبط با حوزه ریاست، روابط عمومی و همكاریهای بین‌الملل
2- همکاری و مشاركت در امر سیاستگذاری مدیریت روابط عمومی و همكاریهای بین‌الملل
3- مدیریت و اجرای امور مرتبط به حوزه ریاست ، امور مراجعان حوزه ، دبیرخانه حوزه ریاست، برنامه ملاقات با ریاست مركز، كمسیون ها، جلسات و پیگیری و هماهنگی آنها
4- ابلاغ مصوبات، بخشنامه‌ها، پیام‌ها و دستورات صادره به واحدهای تابعه، مقامات، سازمانها و مراجع مرتبط و پی‌گیری آنها
5- جمع‌آوری و تحلیل كلیه اطلاعات داخل و خارج از مركز كه بر فعالیت عملكرد آن تأثیر گذارد و تهیه گزارشات موضوعی ارجاعی و تحقیقی و ارایه نتایج آن به ریاست و مقامات مربوط در مركز
6- برقراری ارتباط و تعامل با مراجع ، دستگاه ها و مراكز داخلی به منظور :
     ـ آگاهی از قوانین ملی و بین‌‌المللی کشور
     ـ هماهنگی با سیاست‌ها و خط‌مشی‌های انتشاراتی ، تبلیغاتی و اطلاع رسانی دولت جمهوری اسلامی ایران
7- برقراری ارتباط مستمر میان ریاست و كاركنان مركز
8- برقراری ارتباطات مردمی
9- سنجش افکارعمومی
10- برقراری روابط رسانه ای و اجتماعی مرکز آمار ایران :
10-1- اطلاع رسانی درباره اهداف،فعالیت ها، وظایف وخدمات مركز آمار ایران به جامعه و مخاطبین خاص از طرق مختلف
10-2- سنجش و بررسی واكنش اخبار واطلاعات مرتبط در رسانه‌های ارتباط جمعی و تهیه پاسخ و توضیح در موارد لازم
10-3- برگزاری مصاحبه‌های مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی مسئولین مرکز آمار ایران
10-4- هماهنگی درج اخبار مرتبط در روزنامه ها ، مجلات علمی و وسایل ارتباط جمعی كشور
10-5- تهیه فیلم، عکس و گزارش‌های خبری در زمینه اطلاعات آماری منتشر شده همایش‌ها،گردهمایی‌ها و سمینارها
11- مدیریت درج اخبار و اطلاعات مرتبط با مرکز آمار ایران در پایگاه اطلاع رسانی الكترونیك داخلی و خارجی مركز ، با همكاری و مشاركت مركز فناوری اطلاعات و ارتباطات
12- نظارت برامور مرتبط با نشر و مستند سازی اطلاعات وآمار تولید شده توسط واحدهایمركز :
12-1- برنامه ریزی نشر و مستند سازی اطلاعات وآمار تولید شده توسط واحدهایمركز مبتنی بر سیاستهای مصوب چاپ و نشر مركز آمار ایران
12-2- ایجاد هماهنگی و همکاری لازم با واحدهای مرکز در زمینه تهیه ، تنظیم و اطلاع رسانی نشریات ، سالنامه آماری و نتایج طرح‌های آماری اجرا شده
12-3- طراحی (گرافیک) و آماده‌سازی فایل های اطلاعاتی برای چاپ نشریات
12-4- انجام کلیه امور مربوط به انتشار نشریات آماری از کسب مجوز از مراجع قانونی ( وزارت ارشاد ، دریافت شابك و...) تا انتشار آن در جامعه خاص ( مقامات ، دستگاه ها و...) و عمومی (امور مشتركین ) كشور
12-5- همكاری و مشاركت در تنظیم نشریات ادواری و موردی مركز
13- برقراری روابط رسانه ای و اجتماعی مرکز آمار ایران
13-1- اطلاع رسانی درباره اهداف،فعالیت ها، وظایف وخدمات مركز آمار ایران به جامعه و مخاطبین خاص از طرق مختلف
13-2- سنجش و بررسی واكنش اخبار واطلاعات مرتبط در رسانه‌های ارتباط جمعی و تهیه پاسخ و توضیح در موارد لازم
13-3- برگزاری مصاحبه‌های مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی مسئولین مرکز آمار ایران
13-4- هماهنگی درج اخبار مرتبط در روزنامه ها ، مجلات علمی و وسایل ارتباط جمعی كشور
13-5- تهیه فیلم، عکس و گزارش‌های خبری در زمینه اطلاعات آماری منتشر شده همایش‌ها،گردهمایی‌ها و سمینارها
14- مدیریت درج اخبار و اطلاعات مرتبط با مرکز آمار ایران در پایگاه اطلاع رسانی الكترونیك داخلی و خارجی مركز ، با همكاری و مشاركت مركز فناوری اطلاعات و ارتباطات
15- نظارت برامور مرتبط با نشر و مستند سازی اطلاعات وآمار تولید شده توسط واحدهایمركز :
15-1- برنامه ریزی نشر و مستند سازی اطلاعات وآمار تولید شده توسط واحدهایمركز مبتنی بر سیاستهای مصوب چاپ و نشر مركز آمار ایران
15-2- ایجاد هماهنگی و همکاری لازم با واحدهای مرکز در زمینه تهیه ، تنظیم و اطلاع رسانی نشریات ، سالنامه آماری و نتایج طرح‌های آماری اجرا شده
15-3- طراحی (گرافیک) و آماده‌سازی فایل های اطلاعاتی برای چاپ نشریات
15-4- انجام کلیه امور مربوط به انتشار نشریات آماری از کسب مجوز از مراجع قانونی ( وزارت ارشاد ، دریافت شابك و...) تا انتشار آن در جامعه خاص ( مقامات ، دستگاه ها و...) و عمومی (امور مشتركین ) كشور
15-5- همكاری و مشاركت در تنظیم نشریات ادواری و موردی مركز
16- برگزاری مراسم و تشریفات :
16-1- همكاری و مشاركت در انجام امور مرتبط با برگزاری همایش‌ها،گردهمایی‌ها و سمینارها
16-2- هماهنگی امور مرتبط با واحدهای داخلی، شركت كننده ها و میهمانان خارج از مركز جهت شركت در مراسم
17- مستند سازی و آرشیو مواد دیداری ، شنیداری و نوشتاری مرتبط با وظایف حوزه تخصصی مبتنی بر IT
18- انجام فعالیت های مشخص و حرفه ای ، تبلیغات و امور فرهنگی در راستای ارتقاء سواد و فرهنگ آماری كشور
19- انجام فعالیت های مشخص و حرفه ای به منظور معرفی شناسه (برند) مركز آمار ایران و اعتماد سازی نسبت به آن به جامعه خاص ( سیاستگذاران و نهادهای قانونی و نظام حرفه ای آمار ) و جامعه عام (عموم مردم )در سطح كشور
20- انجام امور مرتبط در همكاریهای بین المللی :
20-1- ایجاد ارتباط مستمر با سازمان های بین المللی ، مراكز آماری و تحقیقاتی كشورها به منظور مبادله اطلاعات ، مستندات ، روشها و تكنیكهای آماری مورد عمل در سایر كشورها
20-2- مطالعه و بررسی آمارهای بین‌المللی و تهیه گزارش‌های تطبیقی و تحلیلی
20-3- انجام هماهنگی های لازم برای انعقاد تفاهم نامه همکاری با مجامع آماری و سازمان‌های بین‌‌المللی و پیگیری آنها
20-4- مبادله اطلاعات ، كتب و نشریات فنی – تخصصی و آماری
20-5- همكاری و مشاركت در برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی بین‌المللی ، سمینارهای علمی و اجلاس‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی
20-6- برنامه ریزی ، هماهنگی و هدایت كلیه امور مربوط به میهمانان خارجی
20-7- شرکت در جلسات هیأت خارجی با مسئولان مرکز طبق دستورات صادره و همكاری و مشاركت در تهیه و تنظیم مدارك و گزارش‌های لازم به نمایندگان مركز جهت طرح در مجامع خارج از مركز
20-8- هماهنگی توزیع ، تكمیل و ارسال پرسشنامه‌های دریافتی از مجامع و سازمان‌های بین‌المللی آماری، تحقیقاتی و تخصصی به بخش‌های ذی‌ربط در مرکز و ارایه آنها به مراجع مرتبط
20-9- ترجمه فرم‌ها، پرسشنامه‌ها ، دستورالعمل‌ها، نتایج سرشماری‌ها، آمارگیری‌ها ، مقالات علمی و آماری طبق دستورات صادره
20-10-همكاری و هماهنگی های لازم در امر ترجمه متون ، مقالات و نشریات مورد نیاز مركز
20-11- ترجمه و ویرایش سالنامه‌ آماری کشور و سایر نشریات مرکز به زبان انگلیسی
20-12- انجام اقدامات لازم جهت اعزام همکاران به سمینارها‌، کارگاه‌ها و بورس‌های آموزشی خارج از کشور

 

 

 

 

 

 

تاریخ به‌روزرسانی: 19 تیر 1403