شرح وظایف
1ـ مدیریت ، برنامه ریزی و اجرای تنظیم و تدوین اهداف ، برنامهها و نظام های مرتبط با مأموریت دفتر در راستای مأموریت و اهداف کلان مركز آمار ایران
2ـ مدیریت ، برنامه ریزی و انجام مطالعات علمی – پژوهشی و تطبیقی به منظور دستیابی به سیستم ها و روش های نوین و كاربردی ، و رعایت اصول و توصیههای ملی و بینالمللی درحوزه شاخصهای قیمت
3ـ مدیریت ، برنامه ریزی و اجرای مطالعات و بررسی های تخصصی در انجام عملیات پیش بینی و نیازسنجی ، شناسایی ، طراحی و تعریف داده ها و اطلاعات آماری و شاخصهای مربوطه به منظور پوشش خلاء های اطلاعاتی مورد نیاز (مرتبط ) در سطح ملی و منطقه ای ، در حوزه تخصصی شاخصهای قیمت
4ـ مدیریت ، برنامه ریزی و اجرای نیازسنجی ، شناسایی و تهیه طرحهای آماری مربوط به شاخص های قیمت ، و ارایه نتایج به مافوق
5ـ مدیریت ، برنامه ریزی و ارایه نقش تخصصی دفتر در توسعه داده ها و تأمین آمار و شاخص های قیمت ، ارتقاء ، تكمیل ظرفیت های جدید در شبكه ملی آمار کشور به منظور بهبود و توسعه نظام آماری مورد نیاز مراجع سیاستگذاری و هرم اطلاعات آماری مدیریت و برنامه ریزی كشور
6 ـ مدیریت و هدایت عناصر و عوامل عملیات و پروژه های زیرساختی و کاربردی حوزه تخصصی شاخص قیمتها در موارد :
6ـ1ـ ایجاد یکپارچگی و هماهنگ سازی الگوها ، روش ها و دستورالعمل های آماری در فرایند تولید آمار و شاخص قیمتها
6ـ2ـ طراحی ، تعیین و بکارگیری اصول و شاخص های کمی و کیفی در فرایند تولید آمار و شاخص قیمتها
6ـ3ـ پایش ، ارزیابی و اصلاح عملیات ، شیوه ها و تکنیک های گردآوری ، طبقه بندی ، پیوستگی داده ها ، اعتبارسنجی و پردازش داده ها در فرایند تولید آمار و شاخص قیمتها
6ـ4ـ استخراج ، پردازش و تفسیر و بهنگام سازی سری های زمانی داده های آماری در حوزه شاخص قیمتها
6ـ5ـ حفاظت و کنترل افشای داده ها و اطلاعات آماری ، و مشارکت در تأمین امنیت داده ها و اطلاعات مذکور در حوزه شاخص قیمتها با "مركز فناوری اطلاعات و ارتباطات"
6ـ6ـ نظارت بر فعالیت گروه های تخصصی دفتر در رابطه با جمع آوری ، تهیه و ارایه اطلاعات و تكمیل پرسشنامه های آماری مورد نیاز سازمان های آماری بین المللی
6ـ7ـ ارایه نتایج و گزارشهای تخصصی و کاربردی در سطح مرکز و نشریات آماری به مراجع ذیربط
6ـ8ـ همكاری و مشاركت در طراحی ، تهیه و بهنگام سازی نرم افزارهای مرتبط با تولید ، استخراج و ارزیابی نتایج آماری در حوزه تخصصی با مركز فناوری اطلاعات و ارتباطات
7ـ همكاری و مشاركت در اجرای امور تعیین شده در شورای عالی آمار و كمیته های آماربخشی
8ـ مدیریت ، برنامه ریزی و نظارت بر تهیه و بهنگام سازی چارچوب های آماری و فهرست های مورد نیاز مرحله اجرای طرح های آماری در حوزه های تخصصی
9ـ مدیریت ، برنامه ریزی و نظارت بر تهیه گزارشات و جداول موضوعی و انتشاراتی و وزن دهی و ضریب گذاری داده های آماری
10ـ مدیریت ، برنامه ریزی و اجرای تعیین ، تهیه ، تدوین و محاسبه شاخص های ارزیابی كیفیت طرح های آمارگیری مشخص شده جهت ارزیابی درحوزه تخصصی
11ـ مدیریت ، برنامه ریزی و اجرای محاسبه و ارزیابی كیفیت اقلام ، آماده سازی و ارایه آمارهای تولید شده به مركز فناوری اطلاعات و ارتباطات ، به منظور ساماندهی و قرار دادن نتایج در پایگاه های اطلاعاتی مربوطه توسط آن مركز
12ـ مدیریت مشاركت کارشناسان تحت نظارت، با آمارشناسان نمونه گیری در مركز آمار ایران
13ـ مدیریت مشاركت کارشناسان تحت نظارت ، با دفتر "حسابهای اقتصادی " در زمینه های مرتبط حسابهای ملی و اقتصادی
14ـ مدیریت تهیه و ارایه اطلاعات بخش شاخص قیمت ها به منظور درج در سالنامه آماری كشور
15ـ مدیریت ارایه مشاوره های تخصصی در زمینه شاخص قیمت به واحدهای تولید آمار در مركزآمار و دستگاه های اجرایی – استان ها
16ـ همكاری و مشاركت در اجرای امور تعیین شده مرتبط با ارتقاء سواد آماری ، ترویج و نهادینه كردن فرهنگ آماری در سطح كشور
17ـ مدیریت ، هماهنگی و اجرای پروژه های تخصصی - کاربردی ، بررسی نتایج طرحهای اجرا شده ، آسیب شناسی ضعف / عدم موفقیتها و بهبود طرح ها و پروژه های مرتبط در حوزه شاخص قیمتها در مركز آمار ایران
18ـ مدیریت تدوین و اطلاع رسانی آییننامهها و دستورالعملهای تخصصی و اجرایی مرتبط در حوزه شاخص قیمت در مركز آمار ایران
19ـ مدیریت جاری ساختن نظام مدیریت دانش تخصصی در حوزه تولید شاخص قیمت ، بهره وری و نوآوری مبتنی بر سیستم های نوین و کاربردی- با محوریت IT – ، پایش و ارزیابی منابع اطلاعاتی بروز و کاربردی ، و اطلاع رسانی نتایج به صورت مقالات علمی – پژوهشی و گزارشات تخصصی در نظام آماری كشور
20ـ مدیریت برقراری تعامل و ارتباط با مراجع ذیربط آماری در سازمانهای بینالمللی وكشورهای پیشرو به منظور انجام مطالعات و دستیابی به جدیدترین تجارب و پیشرفت ها از طریق بخش همكاریهای بین الملل مركز
21ـ مدیریت ذخیره و مستندسازی اطلاعات ، مدارک و حفظ سری های زمانی اطلاعات ، و اهتمام در ایجاد پایگاه اطلاعات كاربردی در حوزه تولید شاخص قیمت - با محوریتIT - با همكاری و مشاركت"مركز فناوری اطلاعات و ارتباطات"