تاریخ انتشار: 18 بهمن 1400
بازدید: 24
دسته‌بندی: اخبار آماری
گزارش شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن در ایران- فصل پاییز١٤٠٠ ( بر مبنای سال پایه ١٣٩٥)

گزارش شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن در ایران- فصل پاییز١٤٠٠ ( بر مبنای سال پایه ١٣٩٥)

میانگین قیمت دریافتی توسط فروشندگان مواد معدنی به ازای فروش محصولاتشان در داخل کشور، در فصل پاییز ١٤٠٠ نسبت به فصل پاییز١٣٩٩، ٧٩,٩ درصد افزایش دارد.

تورم فصلی

در فصل پاییز١٤٠٠ درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ٤,٤ درصد بوده است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل تابستان ١٤٠٠ ، ٥.٧ واحد درصد کاهش داشته است. تورم فصلی مربوط به گروه زغال سنگ ١١.١ درصد، كانه‌­های فلزی  ٣.٧ درصد و استخراج سایر مواد معدنی ٩.٩ درصد بوده است که برای گروه زغال سنگ و سایر مواد معدنی به ترتیب ١.٧ و ١.٢ واحد درصد افزایش و برای گروه کانه­‌های فلزی ٦.٥ واحد درصدکاهش نشان می­دهد.

تورم نقطه به نقطه

در فصل پاییز١٤٠٠ درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش معدن نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ٧٩,٩ درصد بوده است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط فروشندگان مواد معدنی به ازای فروش محصولاتشان در داخل کشور، در فصل پاییز ١٤٠٠ نسبت به فصل پاییز١٣٩٩، ٧٩.٩ درصد افزایش دارد. در فصل مورد بررسی تورم نقطه به نقطه مربوط به گروه زغال سنگ معادل ٦٥.٤ درصد، كانه­های فلزی ٨٢.٩ درصد و سایر مواد معدنی ٥٩.٧ درصد  بوده است. در این فصل تورم نقطه به نقطه در هر سه گروه زغال سنگ، كانه­‌های فلزی و سایر مواد معدنی در مقایسه با فصل تابستان ١٤٠٠ به ترتیب ٢٤.٢، ٢٢.٩ و ٨.٩ واحد درصد کاهش داشته است.

تورم سالانه

درصد تغییرات میانگین شاخص کل قیمت تولیدکننده بخش معدن در چهار فصل منتهی به فصل پاییز ١٤٠٠ نسبت به دوره مشابه در سال قبل (تورم سالانه) ١٠٧,٣ درصد بوده است که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل ٨.٨ واحد درصد کاهش نشان می­‌دهد. در فصل مورد بررسی، تورم سالانه مربوط به گروه زغال سنگ  برابر با ٩٠.٠ درصد، كانه‌­های فلزی ١١٣.٠ درصد و سایر مواد معدنی ٦٧.٣ درصد بوده است. در این فصل تورم سالانه در هر سه گروه زغال سنگ، كانه‌­های فلزی و سایر مواد معدنی در مقایسه با فصل تابستان ١٤٠٠ به ترتیب ١٢، ١٠.٣ و ٠.١ واحد درصد کاهش داشته است.

برای مشاهده اطلاعات تفصیلی به فایل پیوست مراجعه کنید.

اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.