تاریخ انتشار: 28 بهمن 1398
بازدید: 1560
دسته‌بندی: اخبار آماری
شناسنامه شاخص­های عدالت جنسیتی رونمایی شد

شناسنامه شاخص­های عدالت جنسیتی رونمایی شد

این سند در راستای ماده 101  قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور با مدیریت و راهبری مرکز آمار ایران و  پژوهشکده آمار و با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سایر دستگاه­های اجرایی تهیه شده است و مشتمل بر شناسنامه شاخص­های 8 محور اصلی آموزش و پژوهش، سلامت و تندرستی، حقوق و امنیت، جمعیت و خانواده، كار و اقتصاد، حمایت­های اجتماعی، مشاركت سیاسی و تصمیم ­سازی و فرهنگ و اجتماع می­باشد و هدف اصلی آن رصد وضعیت عدالت جنسیتی در کشور با تأکید بر "برابری در بهره ­مندی از فرصت­ها و حق انتخاب مبتنی بر موازین اسلامی" است.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی  با بیان این موضوع که اولین مسأله مهم، دادن فرصت برابر و فضای رقابت سالم در جامعه برای زنان جامعه است؛ تاکید داشتتد، باید در جامعه به زنان و مردان فرصت برای رقابت سالم داد و رقابت سالم با فرصت‌های برابر و رفع موانع امکان پذیر است.

لازم به ذکر است مرکز آمار ایران در تدوین و نهایی سازی شاخص­های "خانواده" نیز با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری همکاری دارد. همچنین کلیات شاخص های  خانواده در  ستاد ملی  زن و خانواده با حضور رییس محترم جمهور  مصوب شد و مقرر گردید سایر اقدامات لازم  برای نهایی سازی  و تهیه شناسنامه شاخص های مزیور به عمل آید.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.