تاریخ انتشار: 06 اردیبهشت 1401
بازدید: 7
دسته‌بندی: اخبار آماری

برگزاری سمینار آموزشی_توجیهی طرح آمارگیری نیروی كار ١٤٠١

این طرح براساس نیاز برنامه‌ریزان و با هدف محاسبه شاخص‌های فصلی و سالانه نیروی كار، از جمله نرخ مشاركت اقتصادی، نرخ بیكاری، نسبت اشتغال و تغییرات آن‌ها طراحی شده است.
طرح آمارگیری نیروی كار فصل بهار ١٤٠١ از ١٧ لغایت ٣٠ اردیبهشت ماه با مراجعه به بیش از ٦١ هزار خانوار نمونه در مناطق شهری و روستایی ٣١ استان كشور اجرا می‌شود. این طرح براساس نیاز برنامه‌ریزان و با هدف محاسبه شاخص‌های فصلی و سالانه نیروی كار، از جمله نرخ مشاركت اقتصادی، نرخ بیكاری، نسبت اشتغال و تغییرات آن‌ها طراحی شده است. این طرح منطبق بر آخرین توصیه‌های سازمان بین‌المللی كار است و برای مقایسه بین‌المللی شاخص‌های نیروی كار ، امكان بهتری را فراهم می‌كند.

در این طرح، برای بهبود برآورد تغییرات، از روش نمونه‌گیری چرخشی استفاه شده است. برای دستیابی به براوردهای فصلی و با توجه به ماهیت اقلام و سوال‌های پرسشنامه، آمارگیری در ماه میانی هر فصل در دو هفته مشخص انجام می‌شود و برخی از سوال‌های پرسشنامه در مورد هفته قبل از آن دو هفته (هفته‌های مرجع) پرسیده می‌شود. نتایج طرح بصورت فصلی و سالانه منتشر می‌شود و در درگاه ملی آمار به نشانی www.amar.org.ir قابل دسترس است.

گفتنی است سمینار آموزشی_ توجیهی طرح آمارگیری نیروی كار سال ١٤٠١ درتاریخ ٥ و ٦ اردیبهشت ماه به صورت برخط برگزار می شود.
اشتراک گذاری
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.