تاریخ انتشار: 19 خرداد 1401
بازدید: 6
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
دیدار رییس مرکز آمار ایران از استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز

دیدار رییس مرکز آمار ایران از استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز

نوین سازی نظام آماری کشور یکی از موضوعاتی است که به‌صورت پر رنگ در این مرکز دنبال می‌شود و یکی از مصادیق مهم این رویکرد، حرکت به سوی شیوه ثبتی مبنا است. به عنوان مثال اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن از این پس به صورت ثبتی مبنا در کشور انجام خواهد شد.
دکتر جواد حسین زاده، رئیس مرکز آمار ایران، روز چهارشنبه مورخ ١٤٠١/٣/١٨، با رئیس و معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار دکتر حسین زاده، ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش های کارکنان این سازمان، در خصوص اهمیت تعامل و همکاری استان‌ها در ارائه آمار و اطلاعات صحیح و دقیق و به موقع تاکید کرد.
رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به رویکرد نوین سازی مرکز آمار ایران و لزوم همکاری و مشارکت دستگاه‌ها و استان‌ها، گفت: نوین سازی نظام آماری کشور یکی از موضوعاتی است که به‌صورت پر رنگ در این مرکز دنبال می‌شود و یکی از مصادیق مهم این رویکرد، حرکت به سوی شیوه ثبتی مبنا ، به عنوان مثال اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن است که از این پس به صورت ثبتی مبنا در کشور انجام خواهد شد.
ایشان در ادامه با اشاره به موفقیت مرکز آمار ایران در اجرای طرح های آماری بخصوص در زمان شیوع بیماری کووید ١٩، افزود: مرکز آمار از لحاظ اجرای طرح های آماری علیرغم شیوع گسترده ویروس کرونا، با موفقیت عمل کرده و دارای جایگاه مناسبی در دنیا است بطوریکه انتشار هیچ یک از شاخص های آماری در کشور با تأخیر یا تعویق مواجه نشده و تقویم انتشاراتی مرکز آمار ایران کاملاً مورد اجرا قرار گرفته است.
در ادامه این دیدار، رئیس مرکز آمار ایران با استاندار استان البرز نیز دیدار و گفتگو کرد و در خصوص لزوم مشارکت و همکاری استان‌ها در نوین‌سازی نظام آماری و اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن ثبتی مبنا ١٤٠٥ تاکید نمود.
گفتنی است در این دیدار، در خصوص ارتقای جایگاه آماری استانی در جامعه، لزوم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اثربخش به مردم به منظور افزایش پاسخگویی درست وهمچنین درباره مسائل و مشکلات استان در اجرای طرح‌های آماری، بحث و تبادل نظر شد.
اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.