تاریخ انتشار: 05 تیر 1401
بازدید: 4
دسته‌بندی: اخبار آماری
متوسط قیمت تولیدکننده (سرخرمن) محصولات و هزینة خدمات کشاورزی سال ١٤٠٠

متوسط قیمت تولیدکننده (سرخرمن) محصولات و هزینة خدمات کشاورزی سال ١٤٠٠

در بخش حبوبات، متوسط قیمت هر کیلوگرم نخود با ٨٠,٢ درصد افزایش نسبت به سال قبل معادل ١٧٣٦١١ ریال و عدس با ٧٦.٦ درصد افزایش معادل ٢٤٨٠٧٨ ریال بوده‌­است.

در سال ١٤٠٠، در بخش غلات، متوسط قیمت هر كیلوگرم گندم با ١٠٤,٤ درصد افزایش نسبت به سال قبل معادل ٥٠٧٤١ ریال، جو با ١٧٠.٧ درصد افزایش معادل ٥٦٤٩٢ ریال، شلتوك با ٧٠.٦ درصد افزایش معادل ١٦٧٧٥٨ریال و متوسط قیمت یک کیلوگرم ذرت دانه­ای با ٣٥.٥ درصد افزایش معادل ٤٨٧٧٦ ریال بوده­است.

در بخش حبوبات، متوسط قیمت هر کیلوگرم نخود با ٨٠,٢ درصد افزایش نسبت به سال قبل معادل ١٧٣٦١١ ریال و عدس با ٧٦.٦ درصد افزایش معادل ٢٤٨٠٧٨ ریال بوده ­‌است.

در بخش دانه‌­های روغنی، متوسط قیمت هر کیلوگرم آفتابگردان روغنی با ٣,٥ درصد کاهش نسبت سال قبل معادل ١٧٩١٦٧ ریال و كلزا با ١٣٦.٣ درصد افزایش معادل ١٠٩٢٧٢ ریال بوده­ است.

در بخش محصولات لیفی، متوسط قیمت هر کیلوگرم پنبه(وش) با ١١٦,٩ درصد افزایش نسبت به سال قبل معادل ٢٤٢٤٣٤ ریال بوده ­است.  

در بخش محصولات جالیزی، متوسط قیمت هر کیلوگرم هندوانه با ٥٢,٢ درصد افزایش نسبت به سال قبل معادل ٢٤٤٠١ ریال، خربزه با ٩٢.٣ درصد افزایش نسبت به سال قبل معادل ٤٦٩٠٥ ریال و خیار با ٨.٧ درصد افزایش نسبت به سال قبل معادل ٥٤١٠١ ریال بوده ­است.

در بخش سبزیجات، متوسط قیمت هر کیلوگرم سیب­زمینی با ٩١,١ درصد افزایش نسبت به سال قبل معادل ٣٧٢١٥ ریال بوده­است؛ پیاز با ٧.١ درصد افزایش نسبت به سال قبل معادل ٢٨٣٧٨ ریال بوده­است. همچنین گوجه­فرنگی و بادمجان به ترتیب با ١٢٩.٣ و ٣٨.٢ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ترتیب معادل ٤٢٩٣٨ و ٣١٥١٠ بوده­است.

در بخش محصولات علوفه‌ای، متوسط قیمت هر کیلوگرم یونجه با ٩٦,١ درصد افزایش نسبت به سال قبل معادل ٤٤٩٩٧ ریال و شبدر خشك با ٨٩.٣ درصد افزایش نسبت به سال قبل معادل ٤٨٨٩١ ریال بوده ­است.

در بخش میوه‌های هسته‌دار، متوسط قیمت هر کیلوگرم زردآلو و هلو به ترتیب با ١٤٤,٩ و ١٢٥.٨ درصد افزایش نسبت به سال قبل  به ترتیب معادل با ٢٢٣٣٧٢ و ١١٩٨٢٧ ریال بوده­­است.  

در بخش میوه‌های دانه‌دار، متوسط قیمت هر کیلوگرم سیب درختی با ٤٩,٠ درصد افزایش نسبت به سال قبل معادل ٧٢٥٥١ ریال و انگور با ٧٨.٢ درصد افزایش نسبت به سال قبل معادل ٨٢٦٥١ ریال بوده ­است.

در بخش مركبات، متوسط قیمت هر کیلوگرم پرتقال با ١٧,١ درصد افزایش نسبت به سال قبل معادل ٦٦٨٦٤ ریال و نارنگی با ٣١.٤ درصد افزایش نسبت به سال قبل معادل ٦٠٧٧٩ ریال بوده‌­است.

در بخش دامداری سنتی، متوسط قیمت هر کیلوگرم گوسفند و برة زنده با ٢٥,٦ درصد افزایش نسبت به سال قبل معادل ٥٤٩٦١٥ ریال و گاو پرواری با ٥٢.٠ درصد افزایش نسبت به سال قبل معادل ٥٢٤٨٥٥ ریال بوده ­است.

در بخش فرآورده‌های دامی سنتی، متوسط قیمت هر کیلوگرم شیر گوسفند با ٤٨,٧ درصد افزایش معادل ١٤٠٥٤٢ ریال و شیر گاو با ٧٦.٩ درصد افزایش معادل ٥٧٧٧٥ ریال بوده ­است.

در بخش هزینه خدمات ماشینی، متوسط هزینة شخم زمین زراعی آبی با تراكتور در هر هکتار با ٤٨,١ درصد افزایش نسبت به سال قبل معادل ٥٤٥٦٨٧٤ ریال و شخم زمین زراعی دیم با تراكتور در هر هکتار با ٤٩.٠ درصد افزایش نسبت به سال قبل معادل ٤٠٣٩١١٦ ریال بوده­است. به­علاوه متوسط هزینة دیسك زمین زراعی آبی در هر هکتار با ٦١.١ درصد افزایش نسبت به سال قبل معادل ٢٧١٧١٣٥ ریال و دیسك زمین زراعی دیم در هر هکتار با ٤٤.٨ درصد افزایش نسبت به سال قبل معادل ٢٠١٥٧٠٨ ریال بوده ­است.

در بخش دستمزد نیروی كار، متوسط دستمزد روزانه یک نفر كارگر میوه­‌چین مرد و زن به ترتیب با ٤٧,٠ و ٣٧.٠ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ترتیب معادل ١٨٦١٠٢٣ و ١٤٢٣١٤٦ ریال بوده­‌است. متوسط دستمزد روزانه یك نفر كارگر دروگر غلات مرد با ٤٤.٧ درصد افزایش نسبت به سال قبل معادل ٢٥٤٤٠٥٣ ریال بوده­است. دستمزد روزانه‌ یک نفركارگر وجین‌كار و تنك‌كار مرد و زن به ترتیب با ٤١.١ و ٧٨.٤ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ترتیب معادل ١٦٠٥٨٥٨ و ١٨٨٤٤٨٨ ریال بود‌ه­‌ است.  

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.