تاریخ انتشار: 26 مهر 1401
بازدید: 5
دسته‌بندی: تازه‌های نشر
انتشار نسخه الکترونیکی نتایج آمارگیری تعداد و تولیدات دام سبک فصل تابستان ١٤٠١

انتشار نسخه الکترونیکی نتایج آمارگیری تعداد و تولیدات دام سبک فصل تابستان ١٤٠١

نتایج طرح آمارگیری از تعداد و تولیدات دام سبک در فصل تابستان نشان می‌دهد، ٥,٧ میلیون رأس گوسفند و بره و ١.٧ میلیون رأس بز و بزغاله در دامداری‌های کشور پروار شده است.

نتایج طرح آمارگیری اندازه‌گیری تعداد و تولیدات دام سبک در فصل تابستان سال جاری نشان می‌دهد که در طول فصل تابستان ١٤٠١ تعداد دام پروار شده و تعداد دام سبک متولد شده نسبت به زمان مشابه سال قبل افزایش داشته است.

در فصل تابستان سال جاری به ترتیب تعداد ٥,٧ میلیون رأس و ١.٧ میلیون رأس گوسفند و بره و بز و بزغاله در دامداری‌های کشور پروار شد که نسبت به مدت مشابه سال پیش به‌ترتیب ٢٥ درصد و ٣٣ درصد افزایش نشان می‎‌‌‌دهد همچنین تعداد ١.٩ میلیون رأس بره و ٠.٥ میلیون رأس بزغاله در بهره‌برداری‌های پرورش‌دهنده دام سبک کشور متولد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به‌ترتیب ٢٤ درصد و ٩ درصد افزایش داشته است.

طبق اطلاعات دیگر حاصل از اجرای این طرح آمارگیری، در شهریور ماه سال‌جاری تعداد ٦٢,٨ میلیون رأس دام سبک شامل ٤٦.٥ میلیون رأس «گوسفند و بره» و ١٦.٣ میلیون رأس «بز و بزغاله» در دامداری‌های کشــور موجود بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ٠.٦ درصد کاهش داشته است.

برای دستیابی به اطلاعات بیشتر به سندپیوست مراجعه نمایید.

اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.